فرش قرمز قطری‌ها برای معلولان عاشق فوتبال

بر اساس گزارش یورونیوز جام جهانی فوتبال 2022 قطر در زمینه دسترسی افراد دارای معلولیت پیشرو است و این رویداد تضمین می کند که همه می توانند از آن لذت ببرند.
بر اساس گزارش یورونیوز جام جهانی فوتبال 2022 قطر در زمینه دسترسی افراد دارای معلولیت پیشرو است و این رویداد تضمین می کند که همه می توانند از آن لذت ببرند.
به گزارش تکناک، استادیوم های پیشرفته نه تنها با ویلچر قابل دسترسی هستند، بلکه امکانات دیگری نیز در آن گنجانده شده است، مانند اتاقی آرام برای کسانی که از اوتیسم و سایر ناتوانی های شناختی رنج می برند. این اتاق به منظور ایجاد یک پناهگاه امن برای کسانی است که تحت فشار سر و صدای تماشاگران جام جهانی هستند.
اتاق ویژه توسط ثنا ابومجید یک کاردرمانگر دوره ای در آکادمی رناد، یک مدرسه اوتیسم مستقر در دوحه، ساخته شده است.
این اتاق در استادیوم Education City  قرار دارد و از سال 2020 در حال توسعه است و اولین بار در جام عرب سال گذشته رونمایی شد.
ابومجید به یورونیوز گفت: بسیاری از افرادی که واگرای عصبی هستند ممکن است تحت تأثیر صداها قرار گیرند، ممکن است نورپردازی آنها را اذیت کند، و مکان های شلوغ و پر سر و صدا برای آنها آزار دهنده باشد . اینجاست که یک اتاق حسی وارد عمل می شود. این محیط‌ها برای ایجاد آرامش افراد است.
فضایی امن برای کسانی که بیشتر به آن نیاز دارند
غنیمه الطویل، مربی وابسته به دانشگاه حمد بن خلیفه نیز در طراحی اتاق ویژه شرکت داشت. او توصیه های خود را در مورد علائم، روشنایی و مسیرهای تعیین شده برای افراد دارای معلولیت ارائه کرد و مطمئن شد که همه چیز به گونه ای طراحی شده است که حداکثر راحتی را برای کسانی که بیشترین نیاز را با این امکانات دارند ارائه دهد.
او می گوید: ما مترو و تراموا را ارزیابی کردیم و قرار شد برای راحت تر سوار و پیاده شدن معلولانی که از ویلچر استفاده میکنند  در تراموا وسیله ای به نام سینی ویلچر اضافه شود . قبلا برای استفاده  از این وسائل باید از مسئولین تراموا یا قطار درخواست میشد که آن را در اختیار مسافر بگذارد ، اما ما به مسئولین تراموا گفتیم این وسیله باید همیشه در دسترس باشد و برای استفاده آن توسط معلولین نیازی نیست که از مسئولین قطار یا تراموا درخواست شود.
احمد حبیب، کارشناس ارشد محتوای رسانه‌ای نهاد دولتی که بر همه امور مربوط به جام جهانی نظارت می‌کند، به یورونیوز گفت: جام جهانی فوتبال 2022 قطر بستری را فراهم می کند که پتانسیل آغاز دوره جدیدی برای بهبود دسترسی معلولین  به امکانات در این کشور را دارد.
در دسترس ترین نسخه جام جهانی فوتبال برای معلولین
حبیب می گوید: من فکر می‌کنم همه چیز برای این که این جام جهانی در دسترس‌ترین جام جهانی باشد، آماده است. کار از مدت‌ها پیش با مشارکت اعضای جامعه معلولان و با اعمال بالاترین استانداردها در مکان‌های مسابقات آغاز شد.  همچنین  از اینکه برگزاری این مسابقات نقشی دگرگون کننده در تضمین دسترسی بیشتر کل کشور ایفا می کند نیز اطمینان حاصل شد.
حبیب از روی تجربه صحبت می کند زیرا او نیز از ویلچر استفاده می کند. او گفت: بسیار نادر است که مانند ما در قطر، استادیوم‌هایی داشته باشیم. هر هشت استادیوم کاملاً جدید هستند و این فرصت را برای کاربران ویلچری مانند من فراهم می‌کنند که در چندین بخش از استادیوم بنشینند و چندین نقطه برای تماشای بازی‌ها داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.