چرا انسان‌ها هنوز با حیات فرا زمینی هوشمند دیگری مواجه نشده‌اند؟

دانشمندان ناسا در مقاله‌ای جدید توضیح داده‌اند که چرا فکر می‌کنند ما تا به حال با حیات فرازمینی هوشمند مواجه نشده‌ایم و این بسیار دلخراش است.

دانشمندان ناسا در مقاله‌ای جدید توضیح داده‌اند که چرا فکر می‌کنند ما تا به حال با حیات فرازمینی هوشمند مواجه نشده‌ایم و این بسیار دلخراش است.

به گزارش تکناک، آنها استدلال می کنند که تمام گونه های حیات فرازمینی هوشمند به احتمال زیاد قبل از رسیدن به نقطه ای پیچیده در تکامل برای امکان پذیر شدن چنین برخوردی، خود را نابود کرده اند.
آنها معتقدند که احتمالاً همان سرنوشت در انتظار انسانهاست مگر اینکه ما اقدامی انجام دهیم.
نظریه «غربالگری بزرگ» ( مانند غربال کردن اشکال مختلف زندگی) استدلال می‌کند که ، احتمالاً چندین تمدن دیگر در طول حیات جهان وجود داشته‌اند. اما همه آنها قبل از اینکه بتوانند با زمین ارتباط برقرار کنند، خود را نابود کردند، در این مقاله به “اجتناب از غربال بزرگ: زندگی فرازمینی و آینده بشریت در کیهان” اشاره شده است.
دانشمندان می‌ترسند که تمامی حیات‌های هوشمند، مانند انسان‌ها، دارای اختلالات عمیقی باشند که ممکن است به سرعت بزرگتر شده و باعث وقوع این غربالگری بزرگ شوند.
جاناتان جیانگ، اخترفیزیکدان و همکارانش در مقاله ای که در 23 اکتبر در فضای مجازی منتشر شد، نوشتند: اما هنوز اندکی امید برای انسان ها وجود دارد به شرطی که بتوانیم یاد بگیریم و برای جلوگیری از انقراض خود قدم برداریم. کلید عبور موفقیت آمیز بشریت از چنین فیلتر جهانی این است که ویژگی های مخرب را در خودمان شناسایی کنیم و آنها را از قبل خنثی کنیم.
مقاله هنوز مورد بازبینی همتایان قرار نگرفته است
نویسندگان استدلال می‌کنند که هر چیزی که به نظر می‌رسد انسان‌ها را از بین می‌برد، احتمالاً حیات هوشمند در سیارات دیگر را نیز تهدید می‌کند. نویسندگان خاطرنشان می‌کنند که مقصران احتمالی که می‌توانند تحت تأثیر انسان‌ها یا سایر اشکال حیات هوشمند قرار گیرند شامل جنگ هسته‌ای، بیماری همه‌گیر، تغییرات آب و هوایی و هوش مصنوعی کنترل‌نشده هستند.
به گفته محققان، بزرگترین چالش برای جلوگیری از واقعه غربالگری بزرگ ، انجام کار گروهی بشر برای ادامه حیات خواهد بود.
تاریخ نشان داده است که رقابت درون گونه ای و مهمتر از آن همکاری، ما را به سمت بالاترین قله های اختراع سوق داده است. و با این حال، ما از مفاهیمی را که به نظر می رسد در تضاد با رشد پایدار بلندمدت قرار دارند، هنوز در طولانی مدت دست برنداشته ایم مفاهیمی مانند نژادپرستی، نسل کشی، نابرابری، خرابکاری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.