شکایت از اپل به دلیل جمع آوری داده‌های کاربران

همه شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل، متا و اپل همیشه داده‌های کاربران را برای بهبود کسب‌وکارشان به هم متصل می‌کنند، اما این همچنین بدان معنی است که اطلاعات جمع آوری شده  کاربران ممکن است به  دست بازیگران بد بیفتد.

به گزارش تک ناک،  به همین دلیل این که هر شرکتی مجاز باشد آنها را جمع آوری کند غیرقابل قبول است. همه شرکت ها آنچه را که مقررات مختلف برای حفظ حریم خصوصی کاربران درخواست می کنند نادیده می گیرند و به کار کثیف خود ادامه می دهند.

برخی از کاربران آیفون چند روز پیش از برند کوپرتینویی شکایت کردند و آن را متهم کردند که اطلاعات آنها را حتی پس از خاموش کردن این ویژگی در تنظیمات حریم خصوصی جمع آوری می کرده است.

Gizmodo گزارش داد که حتی اگر کاربران ویژگی iPhone Analytics را غیرفعال کنند، اپل هنوز اطلاعات زیادی در مورد آنها دریافت می کند.

چرا اپل علیرغم همه چیز، داده های کاربران را جمع آوری می کند؟

اطلاعات از تامی مایسک و طلال حاج بکری می آید. آنها برای یک شرکت نرم افزاری به نام Mysk کار می کنند. آنها دریافتند که برخی از سرویس های اپل، مانند App Store، Apple Music، Apple TV، Books و Stocks داده های کاربران را جمع آوری می کنند. همانطور که در بالا گفته شد، این اتفاق می افتد حتی اگر ویژگی غیرفعال باشد. به نظر می رسد این اتفاق برای همه برنامه های اپل رخ می دهد. به نظر می رسد که این مورد در مورد برنامه های اصلی آیفون اپل است.

ممکن است فکر کنید که این یک امر عادی است و دلیلی برای نگرانی در مورد آن وجود ندارد. اما از ویدیو، می‌توانیم یاد بگیریم که اپل چگونه این داده‌های کاربر را جمع‌آوری می‌کند و چه چیزی را جمع‌آوری می‌کند. به عنوان مثال، برنامه‌های ذکر شده داده‌هایی را در مورد کلیدهایی که روی آنها ضربه زده‌اید، برنامه‌هایی که به آن‌ها نگاه کرده‌اید، تبلیغاتی که مشاهده کرده‌اید و حتی مدت زمانی که به فهرست اپ استور نگاه کرده‌اید، جمع‌آوری می‌کنند. تمام اقدامات ذکر شده نقض قانون تهاجم به حریم خصوصی است.

جدا از داده هایی که در بالا ذکر کردیم، اپل موارد دیگری را نیز دریافت می کند. آنها شامل شماره شناسه، مدل تلفن، وضوح صفحه نمایش، اتصال به اینترنت و زبان صفحه کلید هستند. برنامه Apple Stock به نوبه خود می داند که کدام سهام را ردیابی می کنید، چه مدت برای آنها هزینه می کنید و چه اخباری در مورد اپل می خوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.