یوتیوب پرسش و پاسخ زنده را برای کاربران راه اندازی می‌کند

یوتیوب در حال معرفی ویژگی جدید «پرسش و پاسخ زنده» است که به منظور تسهیل تعامل محتوا با بینندگان در جریان پخش زنده طراحی شده است

یوتیوب در حال معرفی ویژگی جدید «پرسش و پاسخ زنده» است که به منظور تسهیل تعامل محتوا با بینندگان در جریان پخش زنده طراحی شده است.

به گزارش تکناک، هنگامی که سازندگان یک پرسش و پاسخ را شروع می کنند، این درخواست به صورت یک پیام پین شده در چت ظاهر می شود. سپس بینندگان می‌توانند سؤالات خود را ارسال کنند و سازندگان می‌توانند یکی را انتخاب کرده و آن را پین کنند تا بینندگان بدانند سازنده به چه سوالی پاسخی می‌دهد.

در گذشته، سازندگان محتوا مجبور بودند از میان سیل سوالات ارسال شده در چت زنده تجزیه و تحلیل کنند. ویژگی جدید سوالات را به روشی سازماندهی شده ارائه می کند که مدیریت آن برای سازندگان محتوا آسان تر است. پس از اتمام جلسه پرسش و پاسخ، می توانید به چت زنده استاندارد بازگردید.

یوتیوب در یک پست وبلاگی نوشت: پرسش و پاسخ زنده به شما امکان می‌دهد جلسات پرسش و پاسخ را در چت زنده در طول جریان پخش زنده خود مستقیماً از اتاق کنترل زنده (LCR) ایجاد و مدیریت کنید.

با پرسش و پاسخ زنده می‌توانید در حین پاسخ دادن به مجموعه‌ای از سؤالات مربوط به موضوع که توسط بینندگانتان نوشته شده است، به سادگی یک جامعه کوچک بسازید. این گزینه در کنار نظرسنجی‌های زنده ظاهر می‌شود، راهی عالی دیگر برای تعامل شما با کسانی که جریان پخش زنده شما را تماشا می‌کنند.

digikala

یوتیوب می گوید که سؤالات به ترتیب زمانی مرتب شده اند و سؤالاتی که زود تر پرسیده شده اند در بالای صفحه نمایش داده می شوند. بیشینه تعداد سوالاتی که در ویژگی پرسش و پاسخ یوتیوب نمایش داده میشود 200 سوال است. سؤال‌های قدیمی تر پس از ارسال 200 سؤال دیگر در فهرست ظاهر نمی‌شوند.

سوالاتی که از طریق پرسش و پاسخ زنده ارسال می‌شوند توسط همان سیستم‌هایی مدیریت می‌شوند که به سازندگان محتوا در یوتیوب اجازه می‌دهند چت زنده را تعدیل کنند. شایان ذکر است که گردانندگان (moderators) نمی توانند سوالات را در پرسش و پاسخ زنده مدیریت کنند، اما کاربرانی که دسترسی های مدیر یا ویرایشگر کانال یوتیوبی که ویدئو از طریق آن به صورت زنده پخش می شود را دارند می توانند لیست پرسش و پاسخ را مدیریت کنند، به این معنی که می توانند لیست سوالات را مشاهده کنند، سوالاتی را برای پاسخگویی انتخاب کنند و سوالات را حذف کنند.

راه اندازی این ویژگی جدید در حالی انجام می شود که یوتیوب به دنبال رقابت با Twitch و TikTok است، که دومی ویژگی پرسش و پاسخ اختصاصی خود را برای پخش زنده دارد.
از آنجایی که یوتیوب بر روی رقابت با سایر پلتفرم‌ها تمرکز می‌کند، این شرکت جریان پخش زنده خود را با ویژگی‌های جدید تقویت کرده است.
YouTube یک ویژگی Super Thanks دارد که به بینندگانی که می‌خواهند قدردانی بیشتری از یک ویدیو نشان دهند، اجازه می‌دهد تا با یکی از چهار مبلغ از پیش تعیین‌شده، بین ۲ تا ۵۰ دلار، به سازندگان پول بپردازند. این شرکت همچنین دارای ویژگی کسب درآمد Super Chat است که راهی برای سازندگان است تا از پخش زنده خود درآمد کسب کنند. همچنین یک ویژگی Super Stickers وجود دارد که هدف آن طرفدارانی است که می خواهند حمایت خود را نشان دهند و با سازندگان محتوای مورد علاقه خود ارتباط برقرار کنند.
یوتیوب هفته گذشته اعلام کرد که در حال آماده شدن برای ارائه یک ویژگی جدید است که به سازندگان منتخب اجازه می‌دهد تا از مهمان دعوت کنند تا با آنها به صورت زنده پخش شود. در زمان راه‌اندازی، سازندگان فقط می‌توانند از طریق تلفن به صورت هم‌زمان پخش کنند، زیرا این ویژگی در نسخه دسکتاپ YouTube در دسترس نخواهد بود. ویژگی جدید در ابتدا فقط برای گروه منتخبی از سازندگان در دسترس خواهد بود.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.