جت شارک شما را به یک ماجراجویی آبی هیجان انگیز می‌برد

اگر مانند دلفین ایده پرواز در آب را دوست دارید، Seabreacher وسیله نقلیه آبی مناسبی برای شماست. با این حال، اگر بخواهید بیش از یک دوست را همراه خود بیاورید، چه؟ خوب، اینجاست که جت شارک وارد می شود.

به گزارش تکناک، این یک وسیله نقلیه آبی الهام گرفته از دلفین و کوسه است که هم در امتداد سطح حرکت می کند و هم چند ثانیه یکبار زمانی که چند متری زیر آب می رود جهش می‌کند تا دوباره به هوا بپرد.

ما در واقع 10 سال پیش آن را برای خودمان امتحان کردیم. در آن زمان نیز مانند اکنون، کابین خلبان هواپیمای جنگنده آن تنها یک خلبان و یک مسافر را در خود جای داده بود.

برادر جدید جت شارک این محدودیت را برطرف می کند، زیرا مدل Q اولیه با طول 20 فوت (6 متر) می تواند چهار بزرگسال را در یک کابین ضد آب و دارای تهویه مطبوع با پنجره های پانورامای بزرگ جا دهد. برنامه‌ها شامل نسخه‌های بعدی با ظرفیت حداکثر شش نفر است.

همه افراد از طریق درهای بال مانند در دو طرف وارد و خارج می شوند. در روزهای گرم اگر وسیله آبی فقط روی سطح بماند، می توان آنها را باز گذاشت. از آنجایی که نمایشگرهای لمسی و سایر کنترل ها در سمت چپ و راست داشبورد تکراری هستند، هر یک از دو سرنشین جلو می توانند به عنوان خلبان عمل کنند.

نمونه اولیه این جت با قابلیت راندن کاملا کاربردی به نام تیپ Q از یک موتور 420 اسب بخاری کودیاک مارین که یک نسخه دریایی از نسل جدید موتور 6.2 لیتری کوروت V8 است، نیرو می گیرد. مدل های آینده موتورهای سوپرشارژ 600 اسب بخاری یا موتورهای دیزلی را برای استفاده توسط شرکت های گردشگری ارائه خواهند کرد.

راب اینس بنیانگذار شرکت جت شارک (و مخترع مشترک Seabreacher) به ما می گوید که در حالی که نمونه اولیه حداکثر سرعت 45 مایل در ساعت (72 کیلومتر در ساعت) دارد، نسخه تجاری آن باید نزدیک به 55 مایل در ساعت (89 کیلومتر در ساعت) برسد.

او به ما گفت: اما در مورد یک مدل برقی ساکت تر و دوستدار محیط زیست چطور؟ قایق های برقی چالش های مهندسی ذاتی منحصر به فرد خود را دارند که موتور برقی را چالش برانگیزتر می کند. از آنجایی که موتور های برقی دریایی به طور گسترده در دسترس قرار می گیرند، قطعاً آنها را در نظر خواهیم گرفت.

مانند برادر کوچکتر خود، جت شارک می تواند از زیر سطح تا حداکثر ارتفاع 5 فوت (1.5 متر) بپرد. در حالی که این کار را انجام می دهد، موتور آن از طریق یک باله غواصی بیرون زده در سمت بالا نفس می کشد. این باله همچنین دارای یک دوربین است که به خلبان این امکان را می دهد تا آنچه را که در بالای سطح می گذرد زیر نظر داشته باشد.

راندن از طریق ترکیبی از باله های کنترل کننده الکتروهیدرولیک (معادل باله های سینه ای در بدنه کوسه و مانند آن)، بالابر های عقب و یک سیستم رانش برداری آغاز می شود. جت شارک به طور مثبت شناور است، به این معنی که اگر موتور آن متوقف شود، یا حتی اگر کابین آن پر از آب شود، شناور می ماند. طبق گزارش‌ها، به‌طور خودکار اصلاح می‌شود، بنابراین اگر معلق شود، وارونه نمی‌ماند.

The commercial version of the Jet Shark should have a top speed of about 55 mph (89 km/h), and be capable of seating up to six people

جت شارک در حال حاضر هنوز در مرحله توسعه خود است و قبل از آماده شدن به بازار به آزمایشات و گواهینامه های بیشتری نیاز دارد. گفته شده، این شرکت قصد دارد از اوایل سال 2024 سفارشات خود را دریافت کند. خریداران باید انتظار داشته باشند چیزی بین 250000 و 300000 دلار آمریکا بپردازند.

اینس گفت: این کشتی اساساً بر اساس بازخوردی که از بیش از 170 مشتری Seabreacher دریافت کردیم طراحی شد. ما می خواهیم همه هیجان Seabreachers بسیار چابک را به آنها ارائه دهیم، اما در یک کشتی راحت تر، کاربردی تر و قابل اعتمادتر. با این حال، هنوز هم برای من بسیار مهم بود که یک طراحی بدنه بسیار شیک و مدرن ایجاد کنیم که شبیه یک مینی ون زیر آب نباشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.