جدیدترین هدست واقعیت مجازی متا معرفی شد

مارک زاکربرگ،  جدیدترین هدست واقعیت مجازی متا را به نام Quest 3 معرفی کرد.

به گزارش تکناک، زاکربرگ در یک ویدئو در اینستاگرام اعلام کرد که هدست جدید با نام Quest 3 با قیمت ۴۹۹ دلار راهی بازار خواهد شد.

این پست اینستاگرامی اشاره کرد است که Quest 3 اولین هدست با ترکیب واقعیت مخلوط با رنگ‌های با کیفیت بالا است. همچنین Quest 3 ۴۰ درصد نازک‌تر از نسخه  سابق، یعنی Quest 2، است.

به نظر می‌رسد که حداقل سه دوربین در قسمت جلوی هدست وجود دارد که ممکن است تجربه ردیابی از طریق آن‌ها بهبود یابد. در این حالت، کاربر می‌تواند هنگام استفاده از برنامه‌های هدست واقعیت مجازی، دنیای واقعی را پشت هدست ببیند. ویدئوی معرفی Quest 3 با بالا بردن تصور عمق طبیعی برای استفاده کننده و بهبود گرافیک بازی‌ها، از امکانات این هدست نام برده است.

متا در یک اطلاعیه گفت: ردیابی رنگ با کیفیت بالا، یادگیری ماشینی نوآورانه و فضایی، به کاربر اجازه می‌دهد تا همزمان با محتوای مجازی و دنیای فیزیکی ارتباط برقرار کند و به او امکانات بی‌نهایتی برای کاوش ارائه دهد.

به گفته این پست، Quest 3 با یک چیپست نسل بعدی  Qualcomm عرضه خواهد شد. متا گفته است که جزئیات بیشتری را در کنفرانس Connect خود در تاریخ ۲۷ سپتامبر ارائه خواهد داد.

هدست Quest 2 شرکت Meta در پاییز سال 2020 با قیمت اولیه ۲۹۹ دلار عرضه شد.

منتظر این هستیم که شرکت اپل هفته آینده به عنوان بخشی از رویداد جولای  WWDC خود، هدست واقعیت مجازی رقیب خود را رونمایی کند. طبق گزارش ها، هدست مصرفی سازنده آیفون، که می تواند از فناوری های واقعیت افزوده نیز استفاده کند، با صدها هزار برنامه iPad کار می کند و حداقل 3000 دلار قیمت دارد.

متا ابتدا اعلام کرده بود که هدست Quest 3 را به عنوان بخشی از برآورد درآمد سه ماهه سوم شرکت در سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد کرد و ذکر کرده که هزینه درآمد شرکت تا حدودی به دلیل «هزینه‌های سخت‌افزار Reality Labs ناشی از عرضه نسل بعدی هدست‌های Quest مصرف‌کننده ما در اواخر سال آینده» افزایش خواهد یافت.

متا همچنان در متاورس، جهان دیجیتال نوپا که برای دسترسی به آن فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده لازم است، سرمایه‌گذاری فراوانی می‌کند.

در ماه جولای سال ۲۰۲۲، متا قیمت هدست Quest 2 ورودی را از ۲۹۹ دلار به ۳۹۹ دلار افزایش داد و به دلیل افزایش هزینه‌های تولید و حمل‌ونقل، این افزایش را توجیه کرد. در روز پنجشنبه، اعلام شد که این شرکت قصد دارد از ۴ جولای با کاهش قیمت هدست Quest 2 به ۲۹۹ دلار بازگردانده شود.

در ماه اکتبر سال ۲۰۲۱، متا هدست واقعیت مجازی Quest Pro را برای کسب‌وکارها به عنوان جایگزینی برای مصرف کنندگان معرفی کرد. اگرچه قیمت اولیه Quest Pro ۱۴۹۹.۹۹ دلار بود، اما شرکت در ماه مارس قیمت این دستگاه را به ۹۹۹٫۹۹ دلار کاهش داد و قیمت نسخه گران‌تر از هدست Quest 2 با حافظه‌ی اضافی را از ۴۹۹٫۹۹ دلار به ۴۲۹٫۹۹ دلار کاهش داد.

گروه تحقیقاتی NPD Group در دسامبر سال ۲۰۲۲ به شبکه CNBC گفت که فروش هدست‌های واقعیت مجازی در آمریکا، در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل، دو درصد کاهش یافت و به ۱٫۱ میلیارد دلار رسید، که نشان می‌دهد که تکنولوژی همه جانبه هنوز تا تبدیل شدن به یک محبوبیت رایج در لوازم الکترونیکی مصرفی فاصله زیادی دارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.