جدیدترین گزارش بازار کار قیمت‌ها در کریپتو را نزولی کرد

به دنبال انتشار گزارشی مبنی بر تداوم کسادی بازار کار و احتمال افزایش شدید نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا ، بازار سهام کریپتو نیز سقوط کرد.

به دنبال انتشار گزارشی مبنی بر تداوم کسادی بازار کار و احتمال افزایش شدید نرخ بهره از سوی بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا ، بازار سهام کریپتو نیز سقوط کرد.

به گزارش تک ناک، قیمت بیت کوین با توجه به گزارش سایت Coin Metrics به میزان 3.3 درصد کاهش یافت و به 19380.74 دلار رسید. اتر نیز با 2.7 درصد کاهش به 1322.40 دلار رسید.
روز جمعه وزارت کار ایالت متحده گزارش داد که اقتصاد ایالات متحده در ماه سپتامبر 263 هزار شغل ایجاد کرده است، در مقایسه با تخمین داوجونز از 275 هزار شغل، نرخ بیکاری از 3.7 درصد در ماه قبل به 3.5 درصد کاهش یافته است.
یونگ یو ما، استراتژیست ارشد شرکت سرمایه گذاری در BMO Wealth Management گفت: گزارش مشاغل به هیچ تغییری در افق بانک مرکزی اشاره نمی‌کند، بنابراین ما همچنان منتظر نرخ‌های بهره ثابت هستیم که بر بازارهای ارز دیجیتال نیز فشار می‌آورد.
او افزود: به نظر می‌رسد در اینجا رمز ارز در یک نقطه پیوستگی تکنیکال مهم قرار دارد،. من همچنان فکر می‌کنم که با توجه به افزایش نرخ‌های بهره و تمایل به کاهش ریسک، به احتمال زیاد به سمت نزول می‌رود، اما تاکنون برای حفظ این خط تلاش شگفت‌انگیزی در کار بوده‌است.
با تمرکز شدید بانک مرکزی بر کاهش تورم، بازار سهام کریپتو درالگوی نگهداری بوده‌است. در حالی که داده‌های جدید قدرت اقتصاد ایالات متحده را نشان می‌دهد، این امر می‌تواند بانک مرکزی را بیشتر به ادامه برنامه خود در جهت افزایش نرخ بهره سوق دهد که این برنامه بر سهام و ارزهای دیجیتال فشار زیای وارد می‌کند.
کالی کاکس، تحلیلگر سرمایه گذاری ایالات متحده در eToro گفت: بازار سهام کریپتو در سال جاری بیشترین آسیب را از ترس افزایش نرخ داشته است. منطقی است، بسیاری از پروژه‌های رمز ارز فاقد جریان نقدی هستند، بنابراین مردم برای آنچه که این ارزها می‌توانند باشند، روی آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند، و نه لزوماً ارزشی که در حال حاضر تأمین می‌کنند. هنگامی که نرخ‌ها افزایش می‌یابند، ارزش آینده یک دلار سقوط می‌کند.
کاکس همچنین بر انعطاف‌پذیری سرمایه های کریپتویی در نیمه دوم سال تاکید کرد و خاطرنشان کرد که در حالی که سهام با افزایش بازده اوراق قرضه به پایین‌ترین سطح خود رسیده‌اند، بیت‌کوین و اتر همین کار را نکرده‌اند. بیت کوین از زمانی که در ماه ژوئن به پایین ترین حد خود در سال رسید، در دامنه محدودی بین 18000 تا 25000 دلار معامله می‌شود.
او افزود: بیت‌کوین نیز بسیار پایین‌تر از اوج خود است. اما ثبات، قدمی در مسیر درست است.

digikala
digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.