جستجوی آهنگ های جدید در یوتیوب آسان می شود

پیدا کردن آهنگ های جدید برای گوش دادن واقعاً سخت است و یوتیوب از ایده‌های تیک تاک الهام گرفته تا به شما در این موضوع کمک کند.

به گزارش تکناک، یوتیوب موزیک در حال امتحان روش جدیدی برای کمک به شما در پیدا کردن موسیقی برای گوش دادن است. این قابلیت به نام ” Samples” است و در برنامه یوتیوب موزیک در یک برگه جدید قرار دارد.

این شرکت آن را به عنوان “یک جریان پیوسته از قطعه‌های ویدیویی کوتاه به منظور رسیدن شما به موسیقی مورد علاقه جدیدتان” توصیف می‌کند، که در واقع مانند تیک‌تاک است. نمونه‌ها همان تیک‌تاک است، با این تفاوت که تنها از قطعه‌های کوچک موسیقی ویدیوها تشکیل شده است. با توجه به روش کشف موسیقی در سال ۲۰۲۳، این قابلیت ممکن است موثر باشد.

جریان Samples یک جریان شخصی‌سازی شده است، بنابراین وقتی آن را باز می‌کنید، برنامه سعی می‌کند به شما مجموعه‌ای گسترده از موسیقی‌هایی که ممکن است به آن علاقه‌مند باشید، ارائه دهد. اگر چیزی را که دوست دارید پیدا کردید، می‌توانید بر روی آن ضربه بزنید تا آهنگ را پخش کنید، ویدیوی کامل را تماشا کنید، آن را به لیست پخش اضافه کنید و یا حتی از آن به عنوان موسیقی زمینه فیلم کوتاهی استفاده کنید. البته مزیت یوتیوب در اینجا، این است که تنها مکانی است که می‌توانید همه این کارها را در یک برنامه انجام دهید. (به پادکست ها و موارد دیگر گوش دهید. یوتیوب واقعاً در تمام جوانب صوتی، همه چیز را در یک مکان هدف قرار داده است.)

یوتیوب موزیک و رقبایش همگی بر اساس مکانیزم‌های کشف خود زندگی می‌کنند و می‌میرند. “You can listen to Taylor Swift here” دیگر یک مزیت قابل توجه نیست، بنابراین این شرکت‌ها سعی می‌کنند مکانی باشند که شما در آن موسیقی را کشف، به اشتراک بگذارید و با آن تعامل داشته باشید. البته بازیکن غالب در این حوزه تیک تاک است؛ به نحوی که برای برخی افراد، تیک تاک به قدری مرکز کشف موسیقی است که لیست‌های “تاپ هیت” و “ترانه‌های تیک تاک” اسپاتیفای اغلب به طرز نگران‌کننده‌ای شبیه به هم هستند.

زیرا اغلب آهنگ‌ها از طریق رقص، اسکیت‌ها و ویدیوهای واکنشی در تیک تاک پخش می‌شوند، بخش ۳۰ یا ۶۰ ثانیه‌ای از یک قطعه که پخش می‌شود، تقریباً همیشه جذاب‌ترین بخش آهنگ است. حالا تیک تاک در حال شروع به ارائه نسخه کامل و پرقدرت برنامه موسیقی خود، به نام “تیک تاک موزیک”، است تا تمام تجربه گوش دادن را به دست بگیرد. یوتیوب هم سعی دارد همان کار را از جهت مخالف انجام دهد. نمونه‌ها به نظر می‌رسد برای تلاش در به دست آوردن همان تجربه ایجاد شده است، با ارائه بهترین لحظه هر آهنگی که تاکنون ضبط شده است، به امید آنکه شما ممکن است بروید و کل آهنگ را بررسی کنید.

ممکن است به یاد آورید که اسپاتیفای اخیراً مجدد طراحی شد و برخی از هدف‌ها و ایده‌های طراحی آن با نمونه‌ها مشابه بود. این طراحی مجدد با پاسخ سریعی مواجه شد، اما این شرکت همچنان به دنبال راهکارهایی برای استفاده از مکانیزم‌های تیک‌تاک است تا به افراد در پیدا کردن آهنگ‌های جدید کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.