جلوگیری توییتر از نمایش توییت ها در جستجوی گوگل

هفته گذشته توییتر اقدامات شدیدی برای کاهش هزینه‌های سرورهای خود انجام داد. اکنون، به نظر می‌رسد توییتر از نمایش محتوا در جستجوی گوگل نیز جلوگیری می‌کند.

به گزارش تکناک، تلاش توییتر برای کاهش ترافیک تاثیرات زیادی داشته است. ابتدا این شبکه اجتماعی دسترسی تمام کاربران ثبت نام نشده به محتوای سایت را مسدود کرد. اکنون، در صورت عدم ورود، دیگر نمی‌توان توییت‌ها یا نمایه‌ها را دید. پس از آن، ایلان ماسک اعلام کرد که توییتر محدودیت‌هایی برای تعداد توییت‌های قابل مشاهده کاربران در یک روز اعمال می‌کند، و کاربران رایگان توییتر تنها امکان مشاهده ۶۰۰ توییت در روز را خواهند داشت.

توییتر پس از اعمال این تغییرات بیشتر به عنوان یک عارضه جانبی، یا اقدامی عمدی تر، جلوی نمایش توییت ها و نمایه ها در جستجوی گوگل را نیز گرفته است.

این تغییر ابتدا توسط SearchEngineLand مشاهده شد. به نظر می‌رسد به تدریج نتایج جستجو از توییتر حذف می شود و این تغییر از توییت های قدیمی آغاز خواهد شد. تاکنون در طول آخر هفته گذشته صدها میلیون توییت از جستجوی گوگل حذف شده‌است و ابزار شخص ثالث نیز کاهش شدیدی را نشان می‌دهد. SEL در پایان هفته گذشته بیش از 470 میلیون نتیجه را در جستجوی توییتر نشان داد، این تعداد از آن زمان به زیر 200 میلیون کاهش یافته است.

طبق اثبات ابزارهای آزمایشی خود گوگل، این کاهش به دلیل عدم توانایی گوگل در دسترسی به آدرس‌های اینترنتی توییتر اتفاق افتاده‌است.

مزایای این تغییرات

در حال حاضر، این حذف فقط برای توییت های قدیمی اتفاق می افتد و توییت‌ها و نمایه‌های جدیدتر هنوز نشان داده می‌شوند. “firehose” نیز هنوز کار می کند. این ادغام مستقیم بین جستجو و توییتر، اغلب توییت‌های جدید را در صورت مرتبط بودن، مانند اخبار فوری، مستقیماً وارد نتایج جستجو می‌کند.

باز هم، مشخص نیست که آیا این تغییر عمداً توسط توییتر ایجاد شده است یا فقط یک اثر جانبی از تبدیل توییتر به یک جامعه خصوصی توسط ایلان ماسک است. در هر صورت، این تغییر می تواند اثرات منفی گسترده ای نیز داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.