حذف برخی بازیهای محبوب از Xbox 360 store

طبق اطلاعات یک صفحه پشتیبانی در وب‌سایت Xbox مایکروسافت در تاریخ 7 فوریه تعداد زیادی از بازی‌‌ های محبوب را از Xbox 360 store حذف خواهد کرد.

طبق اطلاعات به‌دست‌آمده از یک صفحه پشتیبانی در وب‌سایت Xbox مایکروسافت در تاریخ 7 فوریه تعداد زیادی از بازی‌‌ های محبوب را از Xbox 360 store حذف خواهد کرد، یعنی پس از این تاریخ، امکان خرید آنها وجود نخواهد داشت.

به گزارش تکناک، با این حال در صورت خرید یکی از این بازی‌ها پیش از این تاریخ، امکان دانلود آنها پس از آن وجود خواهد داشت. بازی‌های مورد نظر موجود در Xbox One store و Xbox Series X/S store ، در این پلتفرم‌ها قابل خرید خواهند بود.

یعنی برخی بازی های دیجیتالی مختص Xbox 360، تنها در عرض یک هفته برای خرید در دسترس نخواهند بود. کاربران Resetera این لیست را شناسایی و منتشر کرده‌اند. این بازی ها Jet Set Radio، Left 4 Dead و Left 4 Dead 2، Spelunky و The Orange Box خواهند بود.

حذف بازی‌ها از Xbox 360 store بسته به منطقه متفاوت خواهد بود و می‌توان با بررسی سایت مایکروسافت از موارد مورد نظر در هر منطقه مطلع شد.

وقتی از مایکروسافت در مورد حذف بازی‌ها پرسیده شد، مدیر بازاریابی محصول جهانی Xbox، بری آدامز به The Verge گفت:

از 7 فوریه 2023، امکان خرید مجموعه محدودی از بازی‌ها، افزونه‌ها و محتوای درون‌بازی دیگر از طریق Xbox 360 store وجود نخواهد داشت. این موارد تنها در همین پلتفرم قابل خرید نخواهند بود و این موارد Xbox One store و Xbox Series X|S store در دسترس و قابل خرید خواهند بود. در صورت سازگاری این موارد با نسخه‌های پیشین، همچنان امکان اجرای دیسک‌ها یا بازی‌های دانلود شده از قبل، روی Xbox 360 و کنسول‌های مدرن وجود خواهد داشت.

موارد موردنظر در Xbox 360 که قبل از 7 فوریه 2023 خریداری شوند، برای بارگیری مجدد از طریق محتوای خریداری شده پیشین در تاریخچه دانلود Xbox 360 در دسترس خواهند بود.

متأسفانه، عدم امکان خرید بازی‌های ویدیویی دیجیتال قدیمی‌تر، مانند حذف eShop از Wii U و 3DS توسط نینتیدو در کمتر از دو ماه دیگر، حذف چندین نسخه از Forza توسط مایکروسافت از فروشگاه خود و دشواری خرید از فروشگاه‌های PS3 و Vita سونی از اواخر سال 2021، به یک امر عادی تبدیل شده است.

با وجود ناامید کننده بودن حذف برخی موارد از Xbox 360، حداقل از زمان آن مطلع هستیم. بنابراین در صورت تردید در انتخاب نهایی برخی بازی‌ها، درباره دریافت آنها پیش از ۷ فوریه تصمیم بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.