حساب های غیرفعال توییتر حذف می شود

حساب های غیرفعال توییتر

اگر در سال‌های اخیر وارد حساب توییتر خود نشده اید، ممکن است در خطر از دست دادن حساب خود باشید و اگر منتظر در دسترس قرار گرفتن نام کاربری خاصی هستید، ممکن است شانس بیاورید و به آن دسترسی پیدا کنید.

به گزارش تکناک، ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر، تسلا، اسپیس‌ایکس و تعداد انگشت شماری از شرکت‌های دیگر، روز دوشنبه در توییتی آغاز پاکسازی حساب های غیرفعال توییتر را اعلام کرد.

ماسک زمان مشخصی برای حساب های غیرفعال توییتر  ارائه نکرده‌است، اما در مورد احتمال کاهش فالوئرها پس از اعمال این پاکسازی هشدار داد.

وی در توییت ۸ مه ۲۰۲۳ خود گفت: ما در حال پاکسازی حساب های غیرفعال توییتر در چندین سال اخیر هستیم، بنابراین احتمالاً شاهد کاهش تعداد فالوئرهای خود خواهید بود.

این اطلاعیه پس از توییت ماسک در ماه دسامبر درباره ” آغاز آزاد سازی 1.5 میلیارد نام کاربری” منتشر شده است. وی  در این توییت تصریح کرد که در این فرایند حساب‌هایی که طی سال‌ها  توییتی نکرده‌اند و وارد حساب خود  نشده‌اند، حذف خواهند شد.

متأسفانه، ماسک دقیقاً نحوه تأثیر این روند بر حساب‌های حذف شده یا وجود گزینه‌ای برای یادبود آن‌ها را شفاف سازی نکرده است. پس از انجام این فرایند، و در صورت در دسترس قرار گرفتن این حساب‌ها برای دیگر افراد، این مسأله می‌تواند بار دیگر منجر به بروز مشکلات جعل هویت برای توییتر شود. در حال حاضر توییتر با این مشکلات به دلیل فروش علامت تأیید تیک آبی دست و پنجه نرم می‌کند.

جان کارمک، بنیانگذار ID Software، در پاسخ به ماسک، نسبت به حساب های غیرفعال توییتر هشدار داد و گفت این کار منبع‌یابی توییت‌های قدیمی را چالش‌برانگیزتر خواهد کرد. همچنین رشته‌ توییت‌های مربوط به سال‌ها پیش، درنتیجه حذف برخی از آنها، منقطع و بی‌سر و ته خواهند شد.توییتر هنوز در این باره اظهار نظر نکرده است.

ایلان ماسک اواخر سال گذشته توییتر را به قیمت 44 میلیارد دلار خریداری کرد. از آن زمان، این سایت شاهد کاهش 80 درصدی نیروی کار بوده است و اکنون دارای حدود 1500 کارمند است. توییتر همچنین با جنجال‌هایی، از جمله افزایش سخنان نفرت‌انگیز، جعل هویت حساب‌ها، حذف علامت‌های تأیید از حساب‌های قدیمی و نشریات بزرگ و اختلاف عمومی با NPR مواجه بوده است. طبق صحبت‌های ماسک با کارکنانش در ماه مارس، ارزش توییتر در حال حاضر 20 میلیارد دلار است و این مقدار کمتر از نیمی از ارزش آن در زمان خریداری توییتر توسط ماسک است.

پس از فروش توییتر، چند گزینه جایگزین به امید جذب کاربران ناراضی، از جمله Bluesky Social، توسط بنیانگذار توییتر جک دورسی، Hive و Mastodon راه‌اندازی شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.