حذف ذخیره سازی نامحدود برای کاربران تجاری OneDrive

حذف ذخیره سازی نامحدود برای کاربران تجاری OneDrive

مایکروسافت اعلام کرد گزینه‌های ذخیره سازی نامحدود را برای طرح‌های تجاری OneDrive خود حذف کرده است

به گزارش تکناک، پیشنهادهای ذخیره‌سازی ابری نامحدود برای کاربران تجاری به تدریج از بین می‌رود. آخرین شرکتی که این طرح‌ها را کنار گذاشته است مایکروسافت است، که دیگر گزینه‌ای برای مشتریان جدید برای عضویت در طرح OneDrive for Business را که در گذشته شامل ذخیره‌سازی نامحدود برای مشترکین بود، ارائه نمی‌دهد.

وبسایت مایکروسافت که طرح‌های ذخیره‌سازی ابری شرکت را برای کسب و کار نشان می‌دهد، فقط یک گزینه مستقل، OneDrive‌for Business (Plan 1) را نشان می‌دهد. این طرح با قیمت ۵ دلار در ماه برای هر کاربر عرضه می‌شود و تا ۱ ترابایت ذخیره‌سازی ابری را ارائه می‌دهد، با امکان افزایش تا ۵ ترابایت بسته به تعداد کاربران. همچنین، برای دو طرح کسب و کار Microsoft 365، ۱ ترابایت ذخیره‌سازی برای هر کاربر ارائه می‌شود.

قبلاً، شرکت گزینه دیگری به نام OneDrive for Business (Plan 2) برای برخی شرکت های واجد شرایط داشت که با قیمت ۱۰ دلار در ماه، ذخیره‌سازی نامحدود برای هر کاربر ارائه می‌کرد. طبق گزارش TechRadar، این طرح خاص در میانه ماه ژوئیه خیلی بی خبر حذف شده است.

در پاسخ به درخواست توضیحات، یک سخنگوی مایکروسافت به TechRadar این بیانیه را ارسال کرد که به‌طور مستقیم حذف شدن OneDrive for Business (Plan 2) را تأیید نمی‌کند، اما اعلام می‌کند که تغییراتی در ارائه‌های One Drive خود ایجاد کرده است: با توجه به تقاضای مشتریان، مایکروسافت فرآیند خرید برای مشتریانی که از طرح‌های مستقل OneDrive for Business استفاده می‌کنند، ساده‌تر کرده است. مشتریانی که در حال حاضر از این طرح‌ها استفاده می‌کنند، همچنان قادر خواهند بود نفرات جدیدی را اضافه کنند و لایسنس خود را تمدید کنند.

به نظر می‌آید که مشترکان فعلی OneDrive for Business (Plan 2) با ذخیره‌سازی نامحدود، حداقل در حال حاضر قادر خواهند بود تحت شرایط خاص از طرح استفاده کنند،. با این حال، مشترکان جدید این امکان را ندارند.

بیانیه مایکروسافت درباره ساده‌سازی طرح‌های وان درابو خود “به پاسخ به تقاضای مشتریان” نسبتاً مبهم است. ما متعجبیم از اینکه آیا پشتیبانی کافی برای ادامه OneDrive for Business (Plan 2) وجود نداشته است یا چیز دیگری در حال رخ دادن است.

هفته گذشته، Dropbox اعلام کرد که طرح‌های ذخیره‌سازی ابری نامحدود خود را برای کسب و کارها کنار گذاشته است، و شرکت ادعا می‌کند که بسیاری از مشتریان آن از این امتیازات برای استفاده از اموری به جز ذخیره فایل سوءاستفاده کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram