طرح جدید Dropbox برای جلوگیری از سو استفاده مشتریان

شرکت Dropbox سیاست ذخیره‌سازی نامحدود در فضای ابری را به دلیل سوء استفاده برخی از مشتریان خود لغو کرد.

به گزارش تکناک، اگرچه Dropbox برای بیشتر نیازهای ذخیره‌سازی ابری یک سرویس نسبتاً ساده است، اما با رقبایی مانند Google Drive، Microsoft OneDrive، Box و سایرین در رقابت شدیدی است، به خصوص در زمینه قیمت‌گذاری.

به عنوان مثال، برنامه Dropbox Plus برای استفاده فردی با ۲ ترابایت فضای ذخیره‌سازی با قیمتی از ۱۲ دلار در ماه شروع می‌شود، که از لحاظ هزینه نسبت به برنامه Microsoft 365 Basic ، بسیار گرانتر است که با ۲ دلار در ماه با فقط ۱۰۰ گیگابایت آغاز می‌شود اما بسته‌ای از امکانات جذاب مانند یکپارچگی بدون‌درز با برنامه‌های Office را همراه دارد. اکنون، Dropbox تصمیم گرفته است سیاست ذخیره‌سازی نامحدود خود را به دلیل رفتارهای خبیثانه برخی از مشتریان محدود کند.

در حال حاضر، Dropbox طرح “Advanced” را برای کسب و کارها با قیمت ۳۰ دلار در ماه برای هر کاربر ارائه می‌دهد. این طرح ویژگی‌های متعددی را ارائه می‌دهد که مشتریان شرکتی ممکن است مفید بدانند، مانند نظارت امنیتی، اعلان‌ها، هشدارها، طبقه‌بندی داده‌ها و موارد دیگر. با این حال، ویژگی اصلی آن این بود که دسترسی به فضای ذخیره‌سازی نامحدود را بدون توجه به استفاده سازمان فراهم می‌کرد.

در طول زمان، Dropbox متوجه شده است که برخی از مشتریان طرح مذکور را با استفاده از آن برای استخراج رمزارز، استفاده شخصی و بازفروش فضای ذخیره‌سازی به دیگران به نحوی نادرست استفاده می‌کنند. این موضوع نه تنها منجر به مدل کسب و کاری پایدار برای Dropbox نمی‌شود، بلکه با استفاده نادرست از طرح مورد استفاده قرار گرفته است. به همین دلیل، این شرکت تصمیم گرفته است سیاست “هر چقدر فضا که نیاز دارید” خود را به هدف رویکردی محدودتر پایان دهد.

از امروز به بعد، طرح پیشرفته Dropbox با سه لایسنس فعال دسترسی به ۱۵ ترابایت فضای ذخیره‌سازی را که تیم به طور کامل از آن استفاده می‌کند، ارائه می‌دهد. برای درک بهتر، این مقدار کافی است تا ۷۵۰۰ ساعت ویدیوی HD یا حدود ۱۰۰ میلیون سند را ذخیره کنید، طبق ادعای Dropbox. هر بار که یک لایسنس به این طرح اضافه می‌شود، ۵ ترابایت اضافی به علاوه ۱۵ ترابایت اصلی در دسترس قرار می‌گیرد تا حداکثر به ۱۰۰۰ ترابایت برسد.

Dropbox تایید کرده است که این تغییر قابل توجه می‌تواند برخی از کسب و کارهای معتبر را مختل کند، بنابراین به مشتریان خود امکاناتی ارائه می‌دهد. افرادی که کمتر از ۳۵ ترابایت فضای ذخیره‌سازی استفاده می‌کنند، مجاز خواهند بود به استفاده خود ادامه دهند و از زمان اطلاع رسانی مستقیم درباره تغییر، میزان فضای ذخیره‌سازی مصرفی خود را استفاده کنند و همچنین به مدت پنج سال آینده ۵ ترابایت فضای ذخیره‌سازی اضافی دریافت خواهند کرد. در همین حال، کمتر از ۱٪ از کاربران Dropbox که بیش از ۳۵ ترابایت فضای ذخیره‌سازی استفاده می‌کنند، شرایط مشابهی را دریافت خواهند کرد، اما ۵ ترابایت فضای ذخیره‌سازی اضافی آنها تنها برای یک سال معتبر خواهد بود. Dropbox همچنین با این مشتریان تماس خواهد گرفت تا طرح‌های اضافی را برای برآورده کردن نیازهای ذخیره‌سازی ابری آنها ارائه دهد.

درباره نیازهای ذخیره‌سازی ابری، افزونه‌ها با قیمت ۱۰ دلار برای هر ترابایت در ماه (۸ دلار برای هر ترابایت در ماه در صورت صدور صورتحساب سالانه) برای مشتریان جدید و موجود از تاریخ ۱۸ سپتامبر و ۱ نوامبر به ترتیب در دسترس قرار خواهند گرفت. به همین ترتیب، فرایند مهاجرت تدریجی به سیاست جدید برای مشتریان قبلی در تاریخ ۱ نوامبر آغاز می‌شود و آنها ۳۰ روز قبل از مهاجرت برنامه‌ریزی شده خود مطلع خواهند شد. به همین دلیل، در حال حاضر هیچ اقدامی از هیچ کسی لازم نیست.

Dropbox می‌گوید که این تغییرات برای کنترل سوء استفاده‌هایی از جانب عوامل مخرب ضروری است و همچنین به دلیل اینکه امکان به روز رسانی لیست موارد قابل قبول آن و اعمال آن به شیوه ای مقیاس پذیر امکان پذیر نیست، این تغییرات لازم است. این شرکت تأکید کرده است که این تغییرات منجر به تجربه بهتر و قابل اعتمادتری برای کسب و کارهای معتبر خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.