حذف عجیب لینک ها در توییتر

از زمان تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک، گزارش های متعددی در مورد این شرکت منتشر شده است. آخرین مورد از این گزارش‌ها این است که تمام توییت ها، تصاویر و لینک های ارسال شده قبل از سال 2014 در توییتر دیگر در دسترس نیستند.

به گزارش تکناک، یعنی هر توییت یا پیوند ارسالی قبل از دسامبر 2014 از پلتفرم حذف شده است. طبق یافته‌های تام کوتس، کارشناس فناوری بریتانیایی، توییتر تمام پست‌های منتشر شده قبل از سال 2014، شامل تصاویر و لینک‌های توییت را حذف کرده است. این اقدام باعث نارضایتی شدید کاربران شده است.

در پاسخ به یافته‌های تام کوتس، نیل هارتنر، مهندس نرم‌افزار ارشد در ریپل که روی ODL کار می‌کند، گفت: «می‌توانم تأیید کنم که تمام رسانه‌ها و پیوندهایی که قبل از سال ۲۰۱۴ ارسال کرده‌ام دیگر کار نمی‌کنند. انجام این کار بدون اعلام قبلی کار عجیبی است.» نیل پس از بررسی توییت‌های قدیمی‌تر از 2014 خود این مسأله را تأیید کرد و با قضاوت بر اساس پست های قابل مشاهده در حساب شخصی نویسنده، گفت: این مشکل بر ویدیوها تأثیر نمی گذارد، بلکه پیوندها و تصاویر را تحت تأثیر قرار می دهد.

با توجه به تحقیقات صورت گرفته پس از گزارش تام کوتس و نیل هارتنر، متخصصین فناوری، به نظر می‌رسد هنگام جستجو در صفحه توییتر بسیاری از توییت ها و پیوندهایی قدیمی تر از 2014 از بین رفته اند. این امر، مستقیماً ادعاهای این دو متخصص فناوری را تأیید می کند. عدم وجود توییت های قدیمی تر از سال 2014 شایعه نیست، این یک واقعیت است و ما این را تایید کرده‌ایم.

تأیید ایلان ماسک

مدت کوتاهی پس از انتشار این گزارش در مالکیت عمومی، ایلان ماسک، مالک توییتر، توییتی منتشر و به طرز ماهرانه ای این گزارش را تایید کرد. او گفت: حقیقت غم انگیز این است که در حال حاضر هیچ “شبکه اجتماعی” بزرگی وجود ندارد. طبق بسیاری از پیش‌بینی‌ها، ممکن است ما شکست بخوریم، اما تمام تلاش خود را برای ارائه حداقل یک مورد خواهیم کرد.»

به نظر می رسد سخنان او مبنی بر عدم وجود یک شبکه های اجتماعی جامع، به از دست رفتن توییت ها و لینک های قدیمی اعتبار می دهد.

کلمات پایانی

تغییرات اخیر توییتر باعث ایجاد جنجال در میان کاربرانی شده است که توییت ها و لینک های قدیمی خود را از دست داده اند. با این حال، توییتر یک شرکت خصوصی است و حق دارد هر طور که صلاح می‌داند در پلتفرم خود تغییرات ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.