حذف ویژگی Live shopping در سیستم پخش زنده اینستاگرام

شرکت متا در صفحه پشتیبانی اینستاگرام نوشت: از 16 مارس 2023، دیگر نمی‌توانید محصولات خود را در پخش زنده اینستاگرام (Live shopping)تگ کنید.

طبق اعلامیه روز سه شنبه این شرکت، از ماه مارس دیگر سازندگان اجازه تگ محصولات در پخش‌های زنده اینستاگرام را نخواهند داشت.

به گزارش تکناک، این شرکت در صفحه پشتیبانی اینستاگرام نوشت: از 16 مارس 2023، دیگر نمی‌توانید محصولات خود را در پخش زنده اینستاگرام تگ کنید. این تغییر به ما در تمرکز بر محصولات و ویژگی های دارای بیشترین ارزش برای کاربران کمک می‌کند.

با حذف این ویژگی از اینستاگرام ، متا از Live shopping بیشتر فاصله می‌گیرد. این شرکت در ماه اکتبر این ویژگی‌ را از فیس بوک حذف کرد و در ماه فوریه تب خرید را نیز از صفحه اصلی برنامه اینستاگرام  حذف خواهد کرد. با این حال، فروشگاه های اینستاگرام به طور کامل حذف نخواهند شد .

طبق اظهارات اینستاگرام، همچنان امکان راه اندازی و تنظیم فروشگاه در اینستاگرام وجود خواهد داشت، و آنها همچنان به سرمایه‌گذاری در تجربه‌های خرید برای افراد و کسب‌وکارها در پست‌ها، استوری‌ها، Reel ها، تبلیغات و موارد دیگر ادامه خواهند داد. همچنین سایر ویژگی های پخش زنده تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت.

بسیاری از شرکت های فناوری مانند اینستاگرام  به دنبال محبوبیت زیاد Live shopping در چین، سرمایه گذاری زیادی روی این ویژگی های ارائه‌شده در QVC کرده اند و با وجود عقب‌نشینی متا ، سایر پلتفرم های اجتماعی همچنان روی ابزارهای خرید خود کار می کنند.

به عنوان مثال، TikTok آزمایش ویژگی خرید درون برنامه‌ای خود را در ماه نوامبر در ایالات متحده آغاز کرد و طبق گزارش‌ها در حال کار بر روی Live shopping در ایالات متحده است. یوتیوب نیز به سازندگان اجازه فروش مستقیم محصولات در پلتفرم خود را به لطف همکاری با Shopify می‌دهد و در پلتفرم Live shopping آمازون، امکان خرید محصولات متنوع از پخش زنده وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.