حضور پهپاد V-BAT ارتش آمریکا در مسابقه Increment 2

ارتش آمریکا، از پهپاد عمود پرواز V-BAT پیشرفته به عنوان جایگزینی برای پهپاد تاکتیکی RQ-7B Shadow استفاده خواهد کرد.

ارتش آمریکا، برای شرکت در مسابقه پهپاد های تاکتیکی آینده ارتش ( Increment 2) از پهپاد عمود پرواز V-BAT پیشرفته به عنوان جایگزینی برای پهپاد تاکتیکی RQ-7B Shadow استفاده خواهد کرد.

به گزارش تکناک، پهپاد تاکتیکی RQ-7B Shadow در سال 1991 برای اولین بار پرواز کرد و از زمان ورود به خدمت در سال 2001، رکورد عملیاتی قابل توجهی داشته است. با این حال، ارتش ایالات متحده به دنبال یافتن یک جایگزین ساده‌تر و کارآمدتر است. یکی از گزینه‌های رسمی برای جایگزینی آن، پلتفرم پیشرفته پهپاد V-BAT است. این پهپاد تاکتیکی توسط شرکت Martin UAV توسعه داده شده و در سال 2021 مورد آزمایش پرواز قرار گرفت.

برخلاف Shadow، پهپاد V-BAT طراحی شده است تا توسط دو سرباز به راحتی قابلیت حمل و کارایی داشته باشد. این پهپاد قابلیت نشست و بلند شدن عمودی و سپس پرواز افقی را داراست. همچنین، با مجهز شدن به یک فن مجزا برای بهبود عملکرد و به همراه محافظت از اپراتورها در برابر ملخ‌های پرتاب شده، برای استفاده در شرایط مختلف، بسیار مناسب است.

V-BAT، پهپادی است که توسط شرکت های Northrop Grumman و Shield AI توسعه داده شده است و می‌تواند به مدت هشت ساعت مداوم در هوا پرواز کند و برای یک ساعت پرواز اضافی نیز سوخت در اختیار دارد. این پهپاد با سیستم مدولاری طراحی شده است که امکان استفاده از تجهیزات پیشرفته نظارتی و جنگ الکترونیک (EW) را برای شناسایی و پشتیبانی از نیروهای زمینی فراهم می‌کند. این ماژول‌ها شامل سیستم‌های الکترواپتیکال/مادون قرمز، رادار دیافراگم مصنوعی و سیستم‌های جنگ الکترونیکی خواهد بود

تیم Northrop  برای مرحله Increment 2 از مسابقات ارتش ایالات متحده، در حال تعریف و ادغام معماری سیستم باز مدولار V-BAT در یک دوره هفت هفته ‌ای است. آنجلا جانز، معاون سیستم‌های هوایی خودران و تاکتیکی شرکت، به این نکته اشاره کرد که تیم آن‌ها با بیش از 30 سال تجربه در طراحی، تحویل و نگهداری سیستم‌های هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته V-BAT را توسعه داده‌اند و این تجربیات و قابلیت‌های منحصربه ‌فرد آن‌ها، در این مأموریت حیاتی ارتش به کار خواهد آمد.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.