حمایت گوگل از یکپارچه‌سازی پروتکل MLS در پیامرسان ها

گوگل اعلام کرد از ارتباطات رمزگذاری شده سرتاسری با قابلیت همکاری بین پلتفرم‌های پیام‌رسانی بزرگ برای یکپارچه‌سازی پروتکل MLS در Google Messages و اندروید پشتیبانی خواهد کرد.

به گزارش تکناک، گوگل می‌گوید که از تلاش‌هایی که برای محقق کردن همکاری برای پلتفرم‌های پیام‌رسانی بزرگ سرتاسری طراحی شده‌اند، به شدت حمایت می‌کند که احتمالاً اشاره به قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا دارد. این مقررات نیاز به همکاری برای iMessage با سایر پلتفرم‌های پیام‌رسانی را دارند.

برای دستیابی به این هدف، گوگل می‌گوید که این همکاری نیازمند “استانداردهای باز و بازبینی شده توسط صنعت، به ویژه در حوزه حریم خصوصی، امنیت و رمزگذاری سرتاسری” است. در غیر این صورت، پیام‌رسانی گروهی رمزگذاری شده سرتاسری و سایر ویژگی‌های پیشرفته عملی نخواهد بود. به طور خاص، پیام‌های گروهی باید چندین بار رمزگذاری و ارسال شوند تا برای هر پروتکل مختلف مناسب باشند.

بدون استانداردسازی قوی، نتیجه آن یک پیچیدگی از میان‌افزارهای فرعی خواهد بود که ممکن است استانداردهای امنیتی را به منظور پاسخ به ابتدایی‌ترین نیازها کاهش دهد و هزینه‌های پیاده‌سازی را به ویژه برای ارائه دهندگان کوچک افزایش دهد.

برای دستیابی به پیام‌های رمزگذاری‌شده E2E، Google به مشخصات RFC 9420 امنیت لایه پیام (MLS) گروه وظیفه مهندسی اینترنت اشاره می‌کند.

ما یک پروتکل استقرار کلیدی را مشخص می‌کنیم که استقرار کلید گروهی ناهمزمان کارآمد با رازداری رو به جلو (FS) و امنیت پس از سازش (PCS) را برای گروه‌هایی در اندازه‌های بین دو تا هزاران فراهم می‌کند.

گوگل می‌گوید که پروتکل MLS می‌تواند “همکاری عملی بین سرویس‌ها و پلتفرم‌ها را فراهم کند و به گروه‌هایی با هزاران کاربر چند دستگاهی امکان مقیاس‌پذیری دهد”. این می‌تواند “زمینه‌ بسیاری از فرصت‌های جدید را برای کاربران و توسعه‌دهندگان سرویس‌های پیام‌رسانی منعطف که آن را به کار بگیرند، فراهم کند”.

همچنین این پروتکل به اندازه کافی قابل انعطاف است تا به ارائه دهندگان اجازه دهد تا در برابر تهدیدات درحال ظهور به حریم خصوصی و امنیت کاربران مانند محاسبه کوانتومی پاسخ دهند.

گوگل قصد دارد پروتکل MLS را در برنامه Messages خود پیاده‌سازی کند که در حال حاضر چت 1:1 و گروهی E2EE RCS را ارائه می‌دهد و “پشتیبانی از گسترش زیاد آن در صنعت را از طریق منبع باز پیاده‌سازی خود در کدپایه اندروید” خواهد داشت. چگونگی نقش RCS در این مورد هنوز مشخص نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.