حمله هکری به وسترن دیجیتال

شرکت سازنده هارد دیسک وسترن دیجیتال اوایل صبح امروز اعتراف کرد که سیستم های شبکه اش مورد حمله هکری قرار گرفته است.

شرکت سازنده هارد دیسک وسترن دیجیتال اوایل صبح امروز اعتراف کرد که سیستم های شبکه اش مورد حمله هکری قرار گرفته است.

به گزارش تکناک و بر اساس بیانیه مطبوعاتی شرکت، این حمله هکری به وسترن دیجیتال در 26 مارس رخ داده است. WD اظهار داشت فردی غیرمجاز به داده های خاصی از سیستم های شرکت دسترسی پیدا کرده است.

ماهیت داده های فاش شده توسط شرکت ذکر نشده است. با این حال، WD ایجاد اختلال در برخی از بخش‌های کسب‌وکار با تلاش‌های این هکر و احتمال ادامه دار شدن این مشکل را اعلام کرده است. اما در بیانیه شرکت هیچ اطلاعاتی در مورد میزان این اختلال ارائه نشده است.

طبق اظهارات WD، تحقیقاتی در مورد این حمله سایبری آغاز و کارشناسان امنیتی خارجی برای کمک به این تلاش‌ها دعوت شده است. همچنین با مقامات مجری قانون همکاری خواهد کرد.

شرکت در بیانیه خود افزود: این شرکت در حال انجام اقدامات پیشگیرانه برای ایمن سازی عملیات تجاری خود از جمله دریافت سیستم ها و خدمات به صورت آفلاین است و در صورت لزوم دیگر اقدامات اضافی را نیز اجرا خواهد کرد. وسترن دیجیتال به عنوان بخشی از تلاش‌های اصلاحی خود، فعالانه مشغول بازیابی زیرساخت‌ها و خدمات آسیب‌دیده است.

اطلاعات موجود درباره این رخنه امنیتی، از کار افتادن سیستم My Cloud وسترن دیجیتال و سایر سیستم های مبتنی بر فضای ابری شرکت از روز یکشنبه بر اساس صفحه وضعیت شرکت است. هیچ اطلاعاتی درباره وقایع اتفاق افتاده وجود ندارد، اما در صفحه وضعیت می‌گوید: ما در حال کار برای بازیابی سرویس هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.