خبرسازی شرکت نورالینک با یک اتهام جدید

در جدیدترین اتهام، به نظر می رسد نورالینک به صورت غیرقانونی یک عامل بیماری زای خطرناک که در آزمایشات استفاده می شده را جابجا کرده است.

چند سال پیش شرکت نورالینک که متعلق به ایلان ماسک است با ایده خلاقانه کاشت یک تراشه در سیستم عصبی انسان خبرساز شد.

به گزارش تکناک، این شرکت مدعی بود از طریق ایمپلنت های مغزی، می توان به طور یکپارچه وظایفی را توسط مغز انسان انجام داد یا “پیوندهای عصبی” را در مغز  بازسازی کرد.پس از سال ها، اما هیچ خروجی موثری از این ایده بیرون نیامده است ضمن آنکه ، مناقشات درباره این شرکت همچنان ادامه دارد.

در جدیدترین اتهام ، به نظر می رسد نورالینک به صورت غیرقانونی یک عامل بیماری زای خطرناک که در آزمایشات استفاده می شده را جابجا کرده است.

وزارت حمل و نقل ایالات متحده آمریکا در حال بررسی شرکت نورالینک  برای حمل و نقل غیرقانونی پاتوژن های خطرناک است.

طبق یک گزارش، مجموعه‌ای از مطالعات توسط PCRM انجام شده است که Neuralink را به مدیریت خطرناک پاتوژن‌ها متهم می‌کند. PCRM بیان می کند که برخی از ایمیل ها و اسناد دیگری دریافت کرده است که حاکی از انتقال ناایمن ایمپلنت هایی است که قبلا در مغز میمون ها بوده است. این ایمپلنت ها ممکن است حامل بیماری های عفونی با نقض قوانین فدرال باشند.

هدف شرکت ایلان ماسک، بر روی کاغذ ، بسیار بشردوستانه است.این شرکت  امیدوار است به افراد فلج کمک کند تا دوباره راه بروند و همچنین بیماری های دیگر را درمان کنند. این فناوری از ایمپلنت های مغزی برای “کنترل” یا حتی “ایجاد” مسیرهای عصبی برای افراد استفاده می کند. البته، این فقط بخشی از استفاده از این فناوری است. سناریوهای بیشتری برای استفاده از این فناوری وجود دارد.

این شرکت سال گذشته تحت تحقیقات فدرال قرار گرفته است. این شرکت متهم به نقض بالقوه رفاه حیوانات بود. برخی گزارش ها حاکی از آن است که شرکت در آزمایشات عجله کرد و باعث رنج و مرگ حیواناتی شد که در آزمایشات این شرکت مورد استفاده قرار می گرفت.

طبق گزارش  PCRM، نقض حمل و نقل در سال 2019 اتفاق افتاده است. در آن تاریخ، شرکت ماسک با همکاری کالج دیویس دانشگاه کالیفرنیا، به انجام آزمایش‌های خود بر روی پستانداران متکی بود.

اما نورالینک به علت آنچه سرعت پایین آزمایش بر روی پستانداران توسط این کالج ذکر می شود از همکاری با کالج دیویس دانشگاه کالیفرنا ناامید شد و با این کالج قطع همکاری کرد .نورالینک از آن زمان تاکنون، سایت‌های آزمایش حیوانات خانگی گسترده‌ای ساخته است. با تمام مشکلات، این شرکت برخی از برآوردهای زمانی ایلان ماسک را برای ادامه آزمایشات انسانی از دست داد. فشار عظیم ماسک به این شرکت برای کسب نتیجه منجر به یک سری خطاها شد.

در حال حاضر، باید منتظر ماند و دید که سرنوشت پرونده نورالینک چگونه پیش خواهد رفت. البته تاخیرهای بیشتری برای نسخه نمایشی فناوری پیش بینی می شود. در حال حاضر نورالینک انسان‌ها را برای آزمایش‌ استخدام می‌کند، اما ما کنجکاو هستیم که ببینیم آیا واقعاً دولت آمریکا به این شرکت اجازه آزمایش های انسانی را می دهد یا نه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.