ایلان ماسک بانک ورشکسته سیلیکون ولی را می خرد

مدیرعامل Razer پیشنهاد خرید بانک ورشکسته سیلیکون ولی (SVB) را توسط توییتر و تبدیل آن به یک بانک دیجیتال را داده است واین موضوع با استقبال ایلان ماسک روبرو شده است.

به گزارش تکناک، بانک سیلیکون ولی (SVB)، یکی از بزرگترین بانک‌های ایالات متحده آمریکا توسط قانون‌گذاران تعطیل و دارایی‌های آن توسط شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) توقیف شده‌است.

این بانک در درجه اول به مشتریان در صنعت فناوری، از جمله کارکنان فناوری، استارت آپ ها و شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر خدمات ارائه می کرد. بسته شدن آن بزرگترین ورشکستگی بانک ایالات متحده از زمان بحران مالی جهانی در سال 2008 است.

FDIC، بانک ملی بیمه سپرده سانتا کلارا را برای نگهداری سپرده های بیمه شده از SVB و ادامه تسویه چک ها ایجاد کرده است. دفتر اصلی و کلیه شعب SVB از ۱۳ مارچ دوباره بازگشایی می‌شود و سپرده گذاران بیمه شده حداکثر تا صبح دوشنبه به سپرده های خود دسترسی کامل خواهند داشت.

با این حال، نحوه تأثیر این تغییرات بر حساب‌های بزرگتر یا خطوط اعتباری شرکت‌ها مشخص نیست، زیرا بیمه استاندارد FDIC تا سقف 250هزار دلار برای هر سپرده‌گذار را پوشش می‌دهد.

در میان این آشفتگی، مین لیانگ تان، مدیرعامل Razer پیشنهاد خرید SVB توسط توییتر و تبدیل آن به یک بانک دیجیتال را داده است. این پیشنهاد توجه ایلان ماسک، رئیس توییتر را به خود جلب کرده و او با پاسخ مثبت گفت که پذیرای این ایده است.

خرید بانک SVB توسط ماسک می تواند نشان دهنده ورود توییتر به فضای فناوری مالی(Fintech) باشد، زیرا این شرکت در حال بررسی راه هایی برای گسترش تجارت خود است.

با خرید SVB، توییتر می‌تواند از پایگاه کاربری بزرگ و برند قوی خود استفاده کند و خود را به عنوان یک بازیگر اصلی در صنعت بانکداری دیجیتال معرفی کند. تا زمان تهیه این گزارش، هیچ تایید رسمی یا اطلاعات بیشتری در مورد این اظهار نظر از سوی میلیاردر وجود ندارد.

SVB در تامین مالی استارت‌آپ‌ها تخصص داشت و با 209 میلیارد دلار دارایی و تقریباً 175.4 میلیارد دلار سپرده، به شانزدهمین بانک بزرگ ایالات متحده از نظر دارایی تبدیل شده بود. مشکلات بانک با خروج مشتریان و سوق این شرکت به فروش اوراق بهادار با ارزش کاهش یافته به دلیل افزایش نرخ رزرو بهره فدرال به وجود آمد. فروپاشی سریع آن بازارها را متزلزل کرده است و FDIC بدهی‌های آن را از دارایی های موجود شرکت تسویه خواهد کرد و همچنین، با فروش تدریجی دارایی های SVB، سپرده گذاران بیمه شده سود سهام و پرداخت های احتمالی سود مازاد خود را دریافت خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.