خطرات هوش مصنوعی نظامی برای مردم عادی

گزارش جدید Wired هشدار می دهد که هوش مصنوعی نظامی ممکن است برای جاسوسی از غیرنظامیان عادی از جمله عموم مردم استفاده شود.

به گزارش تکناک، تصور اینکه شما هدف جاسوسی هستید سخت است، اما جاسوسی از کارمندان مرز بعدی هوش مصنوعی نظامی است. در این مقاله آمده است که تکنیک‌های نظارتی که به روش های دیکتاتوری‌های مستبد شبیه است اکنون برای هدف قرار دادن کارگران آمریکایی تغییر کاربری داده شده است.

این گزارش به ظهور چند ده شرکت در چند سال گذشته اشاره می کند که خدماتی مانند هوش منبع باز، مدیریت شهرت و ارزیابی تهدیدات داخلی را به مشتریان خود ارائه می دهند. چیزی که آنها نمی گویند این است که این ابزارها اغلب توسط پیمانکاران صنایع دفاعی برای استفاده های اطلاعاتی ساخته شده اند.

این سیستم ها از تجزیه و تحلیل داده های پیشرفته برای شناسایی و برخورد با مواردی نظیر سازماندهی نیروی کار، افشاگران اطلاعات داخلی و منتقدان شرکت استفاده می کنند.

این موارد فاصله بسیار زیادی با استفاده از هوش مصنوعی در مصارف نظامی دارد که صرفاً دشمنان ملی آمریکا را هدف قرار می داد. در زمان معرفی این فناوری قرار بود به تجهیزات حفاظتی برای جلوگیری از استفاده از آن علیه شهروندان مجهز شود.

Wired خاطرنشان کرد: همه ما باید نگران این ایده باشیم که سیستم های مشابه اکنون می توانند به طور گسترده توسط هر کسی که قادر به پرداخت باشد قابل استقرار باشد.

امروزه، ابزارهایی که زمانی صرفاً برای شناسایی هسته‌های تروریستی ساخته شده بودند، می‌توانند برای شناسایی سازمان‌دهندگان کارگری استفاده شوند تا کارفرمایان بتوانند به‌طور غیرقانونی آنها را اخراج کنند. در طول استخدام، ابزارها حتی ممکن است کارفرمایان را تشویق کنند که از استخدام چنین سازمان دهندگانی در وهله اول اجتناب کنند.

اینکه هوش مصنوعی چقدر موثر هستند هنوز مشخص نیست. برای مثال، تاکنون ثابت شده است که تشخیص احساسات مغرضانه و مبتنی بر فرضیات نادرست است. این بدان معنی است که حتی می توان افراد را به اشتباه جدا کرد.

با این حال، در بستری از ابهام و غفلت نظارتی، این شرکت‌ها بدون توجه به اینکه محصولاتشان کارآمد هستند یا خیر، در حال رشد هستند. بدتر از همه، هیچ کس نمی تواند پاسخگو باشد.

دیدگاهی که از نظارت بر محیط کار حمایت می کند دلایل محکمه پسندی ارائه نمی کند. مدافعان صنعت اعلام می کنند که نرم افزار آنها که برای کمک به کارفرمایان برای درک محیط اتحادیه کارگری فروخته می شود، ضد اتحادیه نیست. در عوض، آنها خود را به عنوان فروشنده ابزاری برای “نظارت بر آگاهی شرکت” معرفی می کنند و به طور برجسته ذکر می کنند که هر آمریکایی برای کار در شرایط ایمن توسط قوانین فدرال، ایالتی و محلی محافظت می شود. Wired نوشت ظاهراً اگر خریدار از این نرم افزار برای نقض حقوق محافظت شده قانونی برای سازماندهی یا اعتراض استفاده کند، تقصیر سازنده نیست.

این رسانه در ادامه ادعا می کند که شرکت های درگیر در چنین نظارتی باید مجبور شوند این استفاده را به صورت عمومی افشا کنند تا قوانین موجود قابل اجرا باشد. در همین حال، مقررات جدیدی برای محافظت از کارکنان و غیرنظامیان در برابر چنین ابزارهایی باید فوراً وضع شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.