خطرات امنیت سایبری هوش مصنوعی CHATGPT

مدل هوش مصنوعی ChatGPT که توسط شرکت  OpenAI ساخته شده و در حال حاضر بصورت آنلاین در دسترس است ، می تواند شامل تعدادی از خطرات بالقوه امنیت سایبری باشد.

مدل هوش مصنوعی ChatGPT که توسط شرکت  OpenAI ساخته شده و در حال حاضر بصورت آنلاین در دسترس است ، می تواند شامل تعدادی از خطرات بالقوه امنیت سایبری باشد.

به گزارش تکناک، ChatGPT بک ربات چت هوش مصنوعی است که با استفاده از روشهای یادگیری عمیق می تواند بنویسد و با کاربر انسانی گفتگو کند.

در برخی موارد ، تشخیص تفاوت بین یک متن که توسط انسان و متنی که توسط  Chatgpt نوشته شده باشد بسیار دشوار است. اکنون می توان با استفاده از این ربات چت که در دسترس عموم است ، یک زنجیره آلودگی سایبری کامل ایجاد کرد . این زنجیره آلودگی به طور بالقوه با یک ایمیل فیشینگ که به زبان متقاعد کننده انسان و توسط هوش مصنوعی  نوشته شده است ، شروع می شود.

چنین کلاهبرداری ایمیلی اخیراً توسط محققان Checkpoint برای آزمایش ساخته شده است. آنها برای نوشتن ایمیل فقط از Chatgpt استفاده کردند. متون تولید شده بسیار شبیه متون نوشته شده توسط یک انسان بود و می توانست گیرنده ایمیل را قانع کند که یک انسان پشت این ایمیل هاست.

مهندسی اجتماعی: با کمک الگوی قدرتمند زبان Chatgpt ، مهاجمان می توانند با ایجاد پیام های فیشینگ واقع بینانه و قانع کننده ، قربانیان را برای فاش کردن اطلاعات خصوصی یا نصب بدافزار مجاب کنند.

کلاهبرداری: هکرها می توانند متون تبلیغاتی را از طریق مدل های زبان ChatGpt تولید کنند. این متون تبلیغاتی جعلی که تشخیص جعلی بودنشان برای کاربران ممکن است کار آسانی نباشد کلاهبرداری را برای مهاجمان سایبری بسیار ساده می کند.

همچنین مهاجمان می توانند قربانیان خود را در زمینه های متنی، مانند ایمیل یا پیام متنی، با استفاده از ChatGPT تقلید کنند تا یک کپی دیجیتالی قابل قبول از سبک نوشتاری آنها ارائه دهند.

خودکار سازی حملات: مهاجمان می توانند از ChatGPT برای تولید پیام های مخرب و ایمیل های فیشینگ به صورت خودکار در حمله های سایبری در مقیاس بزرگ استفاده کنند.

تولید هرزنامه: ChatGPT را می توان  طوری تنظیم کرد تا محتوای کم کیفیت با سرعت بالا تولید کند. این محتوا می تواند به روش های مختلفی مانند کمپین ارسال ایمیل اسپم یا اظهار نظر در رسانه های اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد.

خطرات امنیت سایبری  chatgpt واقعی است

موضوعات ذکر شده در بالا به عنوان عمده تهدیدات احتمالی که chatgpt ایجاد می کند به شمار می رود. موارد فوق می تواند مشاغل و کاربران اینترنت را به خطر بیندازد.

حال اگر با خواندن لیست بالا قانع شدید ، پس می توان نتیجه گرفت  Chatgpt کارش را به خوبی انجام می دهد، زیرا تمام نکات فوق در واقع با چند ترفند توسط Chatgpt نوشته شده است. این ابزار به حدی قدرتمند است که می تواند حتی خطرات احتمالی کاربردی خود را به وضوح تعریف و بیان کند.

با این حال ، اقدامات پیشگیرانه امنیتی وجود دارد که افراد و مشاغل می توانند برای محافظت در برابر تهدیدات احتمالی این ربات چت هوش مصنوعی انجام دهند.این امر فقط توسط کارکنان مشاغل با مجهز به دانش امنیت سایبری مدرن انجام می شود.

ممکن است ChatGPT  که یک پلتفرم هوشمند است، با بهترین اهداف ساخته شده باشد. اما کاربران با وجود چنین پلتفرم هایی باید ضریب اقدامات  امنیتی پیشگیرانه خود را بیش از پیش افزایش دهند.

وقتی از   ChatGPT  پرسیده شد که خطرات امنیتی آن چیست اینگونه پاسخ داد: برای کاهش این خطرات ، توسعه دهندگان ChatGPT باید اقدامات لازم را برای اطمینان از امنیت داده های مورد استفاده برای آموزش و عملکرد این مدل هوش مصنوعی را انجام دهند.آنها همچنین باید اقداماتی را برای تشخیص و جلوگیری از ورودی ها یا حملات مخرب انجام دهند. همچنین لازم است که به طور منظم بر ویژگی های امنیتی مدل هوش مصنوعی نظارت وآن را به طور منظم به روز کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.