اگر فشار خون بالا دارید زیاد قهوه نخورید

براساس تحقیقات منتشر شده در مجله انجمن قلب آمریکا ، مصرف روزانه دو یا چند فنجان قهوه ممکن است خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی برای افراد مبتلا به فشار خون را دو برابر کند،

براساس تحقیقات منتشر شده در مجله انجمن قلب آمریکا ، مصرف روزانه دو یا چند فنجان قهوه ممکن است خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی برای افراد مبتلا به فشار خون را دو برابر کند، اما این موضوع برای کسانی که فشار خون شدید ندارند، صدق نمی کند.

به گزارش تکناک، این مطالعه نشان داد که مصرف روزانه یک فنجان قهوه و چای سبز با وجود اینکه هر دو این نوشیدنی ها حاوی کافئین هستند، خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی را در هیچ میزانی از فشار خون افزایش نمی دهند.

طبق گفته FDA، یک فنجان چای سبز یا سیاه، 30 تا 50 میلی گرم کافئین دارد و یک فنجان قهوه حدود 80 تا 100 میلی گرم کافئین دارد. برخلاف یافته‌ها در مورد قهوه، این مسئله نشان می‌دهد که میزان کافئین موجود در چای سبز، بر خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی تأثیر نمی‌گذارد.

تحقیقات قبلی نشان داده بود که نوشیدن یک فنجان قهوه در روز ممکن است با کاهش خطر مرگ پس از حمله قلبی به بازماندگان حمله قلبی کمک کند و ممکن است از حملات قلبی یا سکته در افراد سالم نیز جلوگیری کند. علاوه بر این، مطالعات دیگری نشان داده اند که نوشیدن قهوه به طور منظم ممکن است خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت نوع 2 و برخی سرطان ها را کاهش دهد و ممکن است به کنترل اشتها کمک کند. اگرچه مشخص نیست که آیا این تاثیرات مثبت، از کافئین است یا چیز دیگری در قهوه. از جنبه مضر،نوشیدن زیاد قهوه ممکن است فشار خون را افزایش داده و منجر به اضطراب، تپش قلب و مشکل در خواب شود.

نویسنده ارشد این مطالعه می گوید: مطالعه ما با هدف تعیین اینکه آیا اثر محافظتی شناخته شده قهوه برای افراد دارای درجه های مختلف فشار خون اعمال می شود یا خیر، به بررسی اثرات آن پرداخته است. همچنین ما اثرات چای سبز را در همان جمعیت نیز بررسی کرده ایم. این اولین مطالعه برای یافتن ارتباط بین نوشیدن 2 یا بیشتر فنجان قهوه روزانه و ارتباط آن با مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی در بین افراد مبتلا به فشار خون شدید است.

digikala

فشار خون بالا ، هنگامی اتفاق می افتد که نیروی فشار خون به دیواره رگ های خونی به طور مداوم خیلی زیاد باشد ، و باعث می شود قلب برای پمپاژ خون سخت تر عمل کند.این فشار در ابعاد میلی متر جیوه (میلی متر جیوه) اندازه گیری می شود. دستورالعمل های فعلی فشار خون از انجمن قلب آمریکا ، فشار خون بالا را به اندازه ی فشار خون 130/80 میلی متر جیوه یا بالاتر طبقه بندی می کند.

معیارهای فشار خون برای این مطالعه کمی با دستورالعمل های جهانی متفاوت است. محققان فشار خون را به پنج دسته طبقه بندی کردند: بهینه و طبیعی (کمتر از 130/85 میلی متر جیوه). طبیعی بالا (130-139/85-89 میلی متر جیوه) ؛ فشار خون بالا درجه 1 (140-159/90-99 میلی متر جیوه) ؛ درجه 2 (160-179/100-109 میلی متر جیوه) ؛ و درجه 3 (بالاتر از 180/110 میلی متر جیوه).

شرکت کنندگان در این مطالعه شامل بیش از 6750 مرد و بیش از 12000 زن ، در سنین 40 تا 79 سال در ابتدای تحقیق بودند. آنها برای ارزیابی خطر سرطان از مطالعه آماری مشترک در ژاپن انتخاب شدند. شرکت کنندگان، داده ها را از طریق معاینات بهداشتی و پرسشنامه های خودآزمایی و با ارزیابی شیوه زندگی ، رژیم غذایی و تاریخ پزشکی ارائه دادند.

در طی تقریباً 19 سال آزمایش (تا سال 2009) ، 842 مرگ و میر ناشی از قلبی عروقی ثبت شد. تجزیه و تحلیل داده ها برای همه شرکت کنندگان نشان داد:

  • نوشیدن دو یا چند فنجان قهوه در روز با دو برابر خطر مرگ بیماری های قلبی عروقی در افرادی که فشار خون آنها 160/100 میلی متر جیوه یا بالاتر بود در مقایسه با کسانی که قهوه نمی نوشیدند همراه بود.
  • نوشیدن یک فنجان قهوه در روز با افزایش خطر مرگ در اثر بیماری های قلبی عروقی در هر دسته از فشار خون همراه نبود.
  • مصرف چای سبز با افزایش خطر مرگ و میر بیماری های قلبی عروقی در هر دسته از فشار خون همراه نبود.

ایزو گفت: این یافته ها ممکن است از این ادعا حمایت کند که افراد مبتلا به فشار خون شدید باید از نوشیدن قهوه بیش از حد خودداری کنند.” از آنجا که افراد مبتلا به فشار خون شدید نسبت به اثرات کافئین مستعد هستند ، اثرات مضر کافئین ممکن است از اثرات محافظتی آن بیشر باشد و ممکن است خطر مرگ را افزایش دهد.”

این مطالعه نشان داد که افراد با مصرف بیشتر قهوه، به احتمال زیاد جوان تر و سیگاری هستند، مشروبات الکلی مصرف می کنند، سبزیجات کمتری می خورند و سطح کلسترول کل و فشار خون سیستولیک پایین تر (تعداد بالا) را بدون توجه به اندازه ی فشار خون دارند.

فواید چای سبز ممکن است با وجود پلی فنول ها که ریز مغذی هایی  با خاصیت آنتی اکسیدان سالم و ضد التهابی هستند ، توضیح داده شود. محققان خاطرنشان كردند كه پلی فنول ها ممكن است بخشی از دلیل مصرف قهوه با افزایش خطر مرگ در افراد مبتلا به فشار خون شدید با وجود چای سبز و قهوه حاوی كافین باشد.

این تحقیق محدودیت های مختلفی نیز دارد. فشار خون فقط در یک بازه زمانی خاص اندازه گیری شد ، که تغییرات در طول زمان را به خود اختصاص نمی داد و ماهیت مشاهده ای این مطالعه نمی تواند ارتباط مستقیمی از رابطه علت و معلولی بین مصرف قهوه و خطر بیماری های قلبی عروقی در بین افراد مبتلا به فشار خون بالا را نشان دهد.

محققان گفتند ، مطالعات بیشتری لازم است تا در مورد تأثیر مصرف قهوه و چای سبز در افراد مبتلا به فشار خون بالا و تأیید تأثیر قهوه و مصرف چای سبز در سایر کشورها ، اطلاعات بیشتری کسب کنند.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.