خودروهای الکتریکی جدید مزدا 2025 به بازار می آید

تلاش اولیه مزدا برای ورود به بازار خودروهای الکتریکی ایالات متحده آمریکا (EV) با عرضه کراس اوور MX-30 چندان موفقیت آمیز نبود اما این شرکت طرح هایی برای جبران این ناکامی دارد.

به گزارش تکناک، با فروش تنها 100 دستگاه مزدا در هشت ماهه اول سال 2023 و با محدودیت برد 100 مایلی، این خودرو مزدادر بازار آمریکا اقبال زیادی به دست نیاورد. اگرچه ممکن است که این موضوع را به عنوان یک شکست تلقی کنیم، اما گام های بعدی مزدا نشان می دهد این برند مایل به تطبیق و ایجاد جایگاه خاص خود در بازار پررونق خودروهای برقی است.

پس از تحویل MX-30 به بازار، Mazda (Japanese multinational automaker) به سال 2025 چشم دوخته است تا مدل های الکتریکی جدید خودش را در ایالات متحده عرضه کند. مزدا به جای طراحی یک پلتفرم جدید مخصوص خودروهای برقی مانند جنرال موتورز و فولکس واگن، به سمت یک استراتژی مقرون به صرفه گرایش دارد و آن استفاده از پلتفرم های مشترک با خودروهای بنزینی موجود خود است. این رویکرد نه تنها مزیت اقتصادی دارد، بلکه یک آزمون جذاب برای استقبال مصرف کنندگان از چنین ترکیبی از خودرو های قدیمی و جدید است.

با این حال، استراتژی پلتفرم مشترک با اشکالاتی همراه است. اولین مورد، نداشتن شرایط دریافت اعتبار مالیاتی فدرال خودروهای برقی ایالات متحده تا 7500 دلار است که نیاز به مونتاژ نهایی در آمریکای شمالی دارد. این یک مانع است، اما مزدا به نظر مطمئن است که شاسی‌بلندهای الکتریکی آینده آنها می‌توانند حتی بدون کمک های فدرال هم برای خریداران آمریکایی جذاب باشند.

ماساهیرو مورو، مدیر اجرایی Mazda ، این موضوع را خلاصه کرد: ما به دنبال بخشی هستیم که برای خریداران احتمالی خودروهای برقی جذاب باشد. این نشان‌دهنده دور شدن از خودروهای برقی کوچک مانند MX-30 به خودروهای بالقوه سودآورتر و بزرگ‌تر است که به احتمال زیاد SUV‌ها، با توجه به جذابیت انبوه آنها است. کسانی که منتظر خودروی اسپرت برقی Mazda با نام MX-5 هستند ممکن است کمی بیشتر صبر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.