جدیدترین خودروی اسپرت پرنده جهان به پرواز درآمد

به تازگی در فرودگاه بین المللی گرانت کانتی در واشینگتن، خودروی اسپرت پرنده ساخت شرکت سمسون اسکای به نام سوییچ بلید که به عنوان ” خودرو اسپرت پرنده ” شناخته می‌شود، اولین پرواز خود را انجام داد.

به گزارش تکناک، سام بوسفیلد، مدیرعامل سامسون اسکای و طراح سوییچ بلید، گفت: پس از 14 سال طراحی و آزمایش دقیق، اولین پرواز ما یک نقطه عطف بزرگ است. این خودرو ما را در مسیر تولید هزاران سوییچ بلید قرار می دهد تا تقاضای زیاد و مشتاقانه ای را که از مردم دریافت می کنیم، برآورده کنیم.

یک خلبان آزمایشی کهنه کار به نام رابرت موهل، این خودروی اسپرت پرنده را در خلال پرواز افتتاحیه آن، هدایت کرد. او خاطرنشان کرد: سوییچ بلید عملکرد خوبی داشت. من هیجان زده بودم که اولین کسی باشم که با آن پرواز می کند. موهل این خودرو را در ارتفاع 500 فوتی پرواز داد و تقریباً شش دقیقه چرخید تا پیروزمندانه فرود آمد.

بوسفیلد در گفتگو با Simply Flying هیجان خود را ابراز کرد و گفت: امروز نقطه اوج چندین سال تلاش و پشتکار برای تحقق بخشیدن به چشم انداز یک خودروی اسپرت پرنده (sports car : performance-oriented car class, generally small or light-weight with good handling) است. یکی از من پرسید که چه حسی از دیدن پرواز سوییچ بلید دارید، من در مورد آن فکر کردم و متوجه شدم که وقتی رویاهای شما به حقیقت می پیوندند، چنین حسی به شما دست می دهد.

سویچ بلید که برای متحول کردن سفر طراحی شده است، وعده می دهد که سفرهای جاده ای 10 ساعته را به یک سفر سه و نیم ساعته تبدیل کند.

سوییچ بلید با قیمت تخمینی 170هزار دلار تاکنون 2300 رزرو قابل توجه از 57 کشور جهان را جمع آوری کرده است. سوییچ بلید به عنوان یک سه چرخ قانونی خیابانی عمل می کند که در بسیاری از حوزه های قضایی به عنوان موتورسیکلت طبقه بندی می شود و فرآیند اعتبارسنجی را ساده می کند.

مالکان این خودروی پرنده از انعطاف پذیری قابل توجهی برای رانندگی در جاده یا در حالت پرواز برخوردار خواهند بود و این شرکت تصور می کند که مالکان، خودرو را از خانه خود به فرودگاه برانند، به حالت پرواز تغییر دهند و سپس پرواز کنند.

در حالی که خودرو می تواند بیش از 125 مایل در ساعت (200 کیلومتر در ساعت) شتاب داشته باشد، به لطف طراحی منحصر به فرد سه چرخ خود در حالت پرواز، سوییچ بلید می تواند به سرعت 200 مایل در ساعت (322 کیلومتر در ساعت) دست یابد و به ارتفاعات تا 13000 پا برود.

با این حال، تغییر از حالت ماشین به هواپیما حدود سه دقیقه طول می‌کشد، دم خودرو باید باز شود و بال‌ها در جای خود قفل شوند.

سوییچ بلید از یک سیستم قدرت هیبریدی استفاده می کند که با پمپ معمولی اکتان 91 کار می کند و برد قابل توجه 500 مایل (805 کیلومتر) را از یک مخزن سوخت کامل 36 گالن (125 لیتری) ارائه می دهد.

در حالی که سوییچ بلید اولین پرواز خود را انجام داد، هنوز راه طولانی در پیش است.

هدف سامسون اسکای استفاده از داده های استخراج شده در طول آزمایش پرواز برای نهایی کردن مهندسی تولید و ساخت چندین نمونه اولیه است. مانند هر نوآوری پیشگامانه، مسائلی در تولید انبوه وجود دارد، اما این شرکت در مورد برآورده کردن تقاضای پرشور Switchblade خوش‌بین است.

مالکان نقش فعالی در ساخت سوییچ بلید خود خواهند داشت، زیرا این خودرو فعلا در رده هواپیماهای آزمایشی قرار می‌گیرد. با این حال، سامسون اسکای قصد دارد فرآیند را با یک مرکز کمک سازنده ساده کند و به مالکان این امکان را می دهد تا بیش از نیمی از مونتاژ را تنها در یک هفته و تحت راهنمایی متخصص انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.