شرکت سوئدی خودرو الکتریکی نیمه خودران برای کشاورزی می‌سازند

خودرو کشاورزی Kibb

شرکت کیک، سازنده موتورهای برقی سوئدی قصد دارد با جایگزینی ماشین آلات آلاینده با خودرو کشاورزی Kibb، به کشاورزی در مقیاس بزرگ کمک کند.

به گزارش تکناک،  خودرو کشاورزی Kibb یک چهارچرخ برقی است که می تواند مانند تمام وسایل نقلیه زمینی حرکت کند و به عنوان یک حمل کننده بار مستقل به کار رود.

استفان ایتربورن مدیرعامل شرکت کیک گفت: کشاورزی پایدار و مسئولانه برای اکوسیستم های سالم حیاتی است و ما قصد داریم خودرو کشاورزی Kibb را به ابزار شماره یک برای همه کشاورزان آینده تبدیل کنیم.

مفهوم Kibb از یک پایان نامه کارشناسی ارشد یک طراح حمل و نقل، به نام فانی جانسون، الهام گرفته شده ، که در اوایل سال جاری با کیک پروژه کارآموزی داشت. پس از آن زمان جانسون برای کمک به تولید پروژه با سایر اعضا همکاری داشته است. نام آن از کلمه گاو در گوتنیسکا یک زبان باستانی از جزیره گوتلند در سوئد گرفته شده است.

هنگامی که یک کارگر نیاز دارد به آرامی و تمیزی در اطراف مزرعه گشت زنی کند، یک صندلی کوتاه به میله بالایی محکم بسته می شود و طوری تنظیم می شود که با روش شرکت e-moto Ösa utility مطابقت داشته باشد. یک دسته هدایت موتورسیکلت مانند نیز در جلو نصب می شود. پاهای راکب روی صفحاتی قرار می گیرد که ظاهری محکمی دارند و در دو طرف شاسی قرار می گیرد.

هنوز برای انتشار مشخصات واقعی زود است، اما به نظر می رسد Kibb دیفرانسیل عقب به3  عدد باتری که قابل جابجایی دارند تجهیز شده است. این وسیله دارای سیستم روشنایی پیوسته است که برای عملیات شبانه روزی مشکلی نداشته باشد. همچنین دارای سیستم تعلیق پیچی جلو و عقب برای صاف کردن سطح زمین است. توقف این وسیله از طریق ترمز دیسکی که روی هر چرخ قرار دارد حاصل می شود، و شاسی شامل کشوهای کوچک کششی در هر طرف به سمت جلو است.

کیک هنوز جزئیاتی درباره سنسورهای داخل وسیله نقلیه ارائه نکرده است، اما می‌گوید که یک حالت خودران برای کمک به کارگران در زمین های کشاورزی وجود دارد. حمل و نقل وسایل و محموله ها از مکانی به مکان دیگر یا حمل تجهیزاتی مانند ادوات کشاورزی با باتری Kibb  امکان پذیر خواهد بود.

بدنه مدولار دارای نقاط اتصال مختلف برای نصب لوازم جانبی، از جمله یک تخت صاف برای چیدن تجهیزات، جعبه های محصولات و غیره است.  Kibb همچنین می تواند به عنوان یک نیروگاه سیار برای ابزارهای الکتریکی در اطراف مزرعه از طریق پورت های مخفی در قسمت عقب که صورت کشویی عمل می کنند استفاده شود.

کیک با هدف حمایت از عملیات کشاورزی ارگانیک و پایدار قصد دارد تا سال 2025 خودرو همه جا رو الکتریکی نیمه خودران Kibb را به تولید انبوه برساند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.