اولین خودروی کربنی جهان با سوخت مصنوعی ساخته شد

خودرو P900

بر اساس گزارش CarExpert برند ایتالیایی De Tomaso ، یک هایپر خودرو با موتور  V12  مخصوص پیست اتومبیلرانی به نام ، P900 را با وزن خشک 900 کیلوگرم و توان خروجی 900 اسب بخار (662 کیلووات) عرضه کرده است.

به گزارش تکناک، این خودروساز تنها 18 دستگاه از این مدل جدید را در سطح جهان تولید خواهد کرد که هر کدام 3 میلیون دلار قیمت خواهد داشت و هر خودرو به انتخاب مشتری سفارشی سازی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نورمن چوی در یک بیانیه مطبوعاتی گفت :در De Tomaso، ما توجه زیادی به تجربه رانندگی می‌کنیم، بخش عمده‌ای از این ماتریس پیچیده را می‌توان به صداها و ارتعاشات نسبت داد.

خودرو P900

De Tomaso یک شرکت ابرخودروی ایتالیایی آمریکایی است که در سال 1959 توسط راننده مسابقات اتوموبیلرانی، آلخاندرو دی توماسو تأسیس شد. شایعات حاکی از آن است که الویس پریسلی زمانی صاحب یکی از مشهورترین خودروهای eTomaso به نام Pantera بود، اما از مشکلات آن چنان ناامید شد که با تفنگ ساچمه ای به آن شلیک کرد.

امیدواریم مدل جدید بسیار قابل اعتمادتر ساخته شود. پیشرانه آن یک موتور 12 سیلندر 6.2 لیتری تنفس طبیعی است که می تواند با سوخت های مصنوعی کار کند و تا 12300 دور در دقیقه حرکت کند. De Tomaso ادعا می کند که این اولین V12 کربن خنثی در جهان خواهد بود.

خودرو P900

چوی می افزاید این سرمایه‌گذاری در سوخت‌های مصنوعی، نشان‌دهنده تعهد ما به پیگیری آینده صنعت حمل و نقل بدون آلایندگی بدون قربانی کردن عنصر مهمی است که همه ما آن را بسیار عزیز می‌دانیم و آن چیزی نیست جز سمفونی صدای موتور.

نیروی خودرو از طریق چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و دارای یک گیربکس ترکیبی در قلب خودرو و بدنه و شاسی بیرونی کامل فیبر کربنی است. دی توماسو ارقام و جزئیات کامل عملکرد خودرو را فاش نکرد. در عوض، این شرکت ادعا می کند که این داده ها فقط برای افراد منتخب از جمله مالکان در دسترس خواهد بود.

عرضه خودرو در سه ماهه دوم سال آینده

خودرو P900 هنوز راه زیادی در پیش دارد زیرا در سه ماهه دوم سال آینده در نمایشگاه های مختلف موتور معرفی خواهد شد و توسعه پیشرانه آن تا اواخر سال 2024 ادامه خواهد داشت.

به مشتریانی که نمی‌توانند آنقدر صبر کنند و می‌خواهند فوراً P900 خود را به خانه ببرند، یک پکیج پیشرانه موقت به شکل موتور V10  الهام گرفته شده از فرمول یک عرضه‌شده توسط Judd Power با قطعات سفارشی ساخته شده توسط Capricorn ارائه می‌شود.

خودرو P900

دی توماسو ادعا می کند که P900 تحت آزمایشات آیرودینامیکی قرار گرفته است. این خودرو همچنین توسط Jowyn Wong و Jakub Jodlowski، طراحان مدل معروف دو سرنشینه De Tomaso P72، طراحی شده است.

طراح اصلی ماشین وانگ گفت.تیم طراحی ما زمان زیادی را صرف بهبود اساسی مشکلات بصری P72 و رفع آن مشکلات برای افزایش عملکرد P900  کرد .

ما احساس می‌کنیم نتیجه این تلاشها ، خودرویی است که ذاتاً تهاجمی و در عین حال رمانتیک است و حس نمونه‌های اولیه خودرو های Le Mans دهه‌های 60 و 70 را القا می‌کند و در عین حال زبان طراحی منحصربه‌فرد و متمایز خود را حفظ می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.