پیشنهاد جنجالی یک استاد دانشگاه برای حل مشکل جمعیت سالخورده ژاپن

یوسوکه ناریتا، استاد دانشگاه ییل، در چندین مصاحبه پیشنهاد خودکشی دسته جمعی را به عنوان راه حلی برای مشکل جمعیت سالخورده ژاپن ارائه کرده است.

نظرات جنجالی یوسوکه ناریتا در مورد حل مشکل جمعیت سالخورده او را در میان جوانان ژاپنی محبوب کرده است و همین امر باعث دست‌یابی وی به دنبال کنندگان زیادی در شبکه های اجتماعی شده است.

به گزارش تکناک، یک استاد دانشگاه ییل راه حل بسیار بحث برانگیزی برای نحوه برخورد با مساله جمعیت سالخورده رو به رشد سریع ژاپن پیشنهاد کرد.

یوسوکه ناریتا، استادیار اقتصاد در دانشگاه ییل، در چندین مصاحبه پیشنهاد خودکشی دسته جمعی را به عنوان راه حلی برای حل مشکل جمعیت سالخورده ژاپن ارائه کرده است. به گزارش نیویورک تایمز ناریتا در میان جوانان این کشور بسیار محبوب و حتی در تبلیغاتی برای نوشیدنی های انرژی زا ظاهر شده است.

به گفته فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن این کشور در آستانه یک بحران است. ژاپن بالاترین درصد شهروندان سالمند در بین کشورهای جهان را دارد و میزان جمعیت بالای 65 سال آن از دهه 1950 به طور پیوسته افزایش یافته است.

ناریتا در مصاحبه ای با یک برنامه خبری آنلاین ژاپنی در دسامبر 2021 گفت:راه حل کاملاً واضح خودکشی دسته جمعی یا “seppuku” دسته جمعی سالمندان است.Seppuku به مراسم خودکشی سامورایی ها اشاره دارد و از لحاظ تاریخی شامل خودکشی می شود.

به گزارش تایمز، این مواضع بحث‌برانگیز برخی از قانون‌گذاران ژاپنی را نگران کرده‌است و به گفته منتقدان می‌تواند به نوعی احساس عمومی مانند زمان وضع قانون اصلاح نژاد سال 1948 منجر شود.

قانون حفاظت اصلاح نژاد اجازه عقیم‌سازی داوطلبانه و غیرارادی افراد مبتلا به بیماری‌های ارثی، بیماری‌های روانی و ناتوانی‌های ذهنی را می‌داد.

دکتر ناریتا، 37 ساله، گفت از نظرات او برداشت اشتباه شده است. او عمدتا با تلاش فزاینده به برکناری بالاترین افراد از موقعیت های رهبری در تجارت و سیاست، به منظور ایجاد فضا برای نسل های جوان تر می پردازد.

او به تایمز گفت استفاده از عبارات “خودکشی دسته جمعی” و “سپوکوی دسته جمعی” تنها به عنوان “استعاره های انتزاعی” بیان شده است و دیگر از این عبارات استفاده نخواهد کرد.

با این حال، اظهارنظرهای افراطی وی در مورد اتانازی (مرگ داوطلبانه بیمار)، موجب جذب هزاران فالوور در رسانه های اجتماعی در ژاپن در میان جوانان خشمگین معتقد به متوقف شدن پیشرفت اقتصادی آنها توسط جامعه سالخورده شد.

تایمز گفت که ناریتا بیش از 550هزار فالوور در توییتر دارد و به طور منظم در برنامه های آنلاین ژاپنی و جلد مجلات ظاهر می‌شود.

با این حال، این استاد در کشورهای دیگر تقریبا ناشناخته است.

این نوشته در علمی ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.