خورشید گرفتگی کامل بخشی از آمریکای شمالی را در خاموشی فرو برد

روز دوشنبه، خورشید گرفتگی کامل در آمریکای شمالی رخ داد و نمایش خیره کننده ای را به نمایش گذاشت که میلیون ها نفر شاهد آن بودند.

به گزارش تک‌ناک، خورشید گرفتگی کامل زمانی رخ می دهد که ماه بین زمین و خورشید قرار می گیرد و به طور کامل چهره خورشید را می پوشاند. 32 میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا و کسانی که در مسیر گرفتگی کامل بودند، این پدیده را در تمام شکوه خود مشاهده کردند.

افراد خارج از مسیر نیز می‌توانستند خورشید گرفتگی جزئی را ببینند، جایی که ماه فقط بخشی از چهره خورشید را می‌پوشاند.

برای بیش از چهار ساعت، سایه ماه، کره زرد رنگ خورشید را بلعید و همه چیز را به جز درخشش نقره ای تاج آن پنهان کرد. این پدیده آسمانی، مسیری از جنوب غربی به شمال شرقی را در سراسر آمریکای شمالی طی کرد.

بسیاری از مردم برای شرکت در جشن‌های تماشای ویژه، به مسیر گرفتگی کامل سفر کردند. ناسا اعلام کرد که کسانی که در مرکز خط مسیر قرار داشتند، خورشید گرفتگی را بین 3.5 تا 4 دقیقه مشاهده کردند.

خورشیدگرفتگی از بخش‌هایی از ۱۵ ایالت عبور کرد و تاریکی کامل آن کمی بعد از ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی در مین پایان یافت.

 

صدها میلیون نفر خورشیدگرفت جزئی را تجربه کردند. در شیکاگو، خورشید حدود 94 درصد پوشیده شد. در بوستون، 93 درصد. در نیویورک (حدود ساعت 3:25 بعد از ظهر به وقت شرقی) و فیلادلفیا، خورشیدگرفت 90 درصدی بود.

برای بسیاری از آمریکایی ها، این آخرین فرصت برای دیدن خورشید گرفتگی کامل در 20 سال آینده بود. خورشید گرفتگی بعدی تا آگوست 2044 در سراسر ایالات متحده قابل مشاهده نخواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.