دانلود برنامه ها از فیسبوک امکانپذیر می شود

متا در حال مجوز دادن به کاربران در اتحادیه اروپا است، تا بتوانند برنامه ها را از فیسبوک دانلود کنند.

به گزارش تکناک، بر این اساس متا قصد دارد به مردم در اتحادیه اروپا اجازه دهد تا بتوانند به طور مستقیم از طریق تبلیغات فیسبوک، برنامه‌ها را دانلود کنند. این اقدام باعث می‌شود که این شرکت در نهایت با فروشگاه‌های برنامه گوگل و اپل رقابت کند.

به گفته منابع، نوع جدید تبلیغات قرار است از اواخر سال جاری به صورت آزمایشی با چندین توسعه دهنده برنامه اندرویدی آغاز شود. متا که پیش از این با نام فیسبوک شناخته می‌شد، به دلیل مقررات جدیدی در اتحادیه اروپا به نام قانون بازارهای دیجیتال (DMA) که منتظر است تا بهار آینده اجرا شود، فرصت را برای امتحان این رویکرد غنیمت شمرد.

این قانون شرکت‌های اپل و گوگل را به عنوان “نگهبانان دروازه” تعیین می‌کند و باعث می‌شود که آن‌ها پلتفرم‌های موبایل خود را روی روش‌های جایگزین دریافت برنامه‌ها باز کنند.

اندروید از نظر فنی امکان نصب برنامه های جانبی را از قبل برای کاربر فراهم کرده است، اما گوگل با ارتباط دادن درون برنامه‌ای و صدور مجوزها به پلی استور و هشدارهای ترسناک برای وقتی که کسی سعی دارد یک برنامه اندروید را از منبع دیگری دانلود کند، نشان می دهد. با این حال، متا به طور واضح اعتقاد دارد که بهتر است آزمایش خود را ابتدا در اندروید و سپس در iOS شرکت اپل انجام دهد.

پیشنهاد متا به توسعه دهندگانی که در آزمایش شرکت می‌کنند این است که با میزبانی برنامه‌های اندرویدی خود و اجازه دانلود مستقیم آنها توسط کاربران فیسبوک، بدون رفتن به پلی استور، نرخ تبدیل بالاتری برای تبلیغات نصب برنامه خود خواهند داشت.

حداقل در ابتدا، متا قصد ندارد از درآمد درون برنامه‌ای برنامه‌های شرکت کننده در آزمایش، سهمی بگیرد. بنابراین توسعه دهندگان در آزمایش همچنان می‌توانند از هر سیستم صورتحسابی که می‌خواهند استفاده کنند.
تام چنیک سخنگوی متا، این طرح را در یک بیانیه از طریق ایمیل بیان کرد. وی گفت: “ما همواره علاقه‌مند بوده‌ایم تا به توسعه دهندگان در توزیع برنامه‌هایشان کمک کنیم و گزینه‌های جدید باعث افزایش رقابت در این حوزه می‌شوند. توسعه دهندگان لایق راه های زیادتری هستند تا به راحتی برنامه های خود را به افرادی که آنها را می خواهند برسانند.” گوگل به درخواست برای اظهار نظر پاسخی نداد.

متا تنها کسی نیست که می خواهد با اجرایی شدن DMA اتحادیه اروپا توزیع کننده برنامه های تلفن همراه شود. در ماه مارس، مایکروسافت اعلام کرد که امیدوار است در سال آینده یک فروشگاه برنامه‌های جایگزین برای بازی‌ها در iOS و اندروید در اروپا راه‌اندازی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.