دانلود reels در اینستاگرام امکانپذیر می شود

 اینستاگرام بالاخره به کاربران اجازه می‌دهد reels پست شده توسط دیگران به صورت  Public را دانلود کنند تا بتوانند آن‌ها را در خارج از برنامه به اشتراک بگذارند.

به گزارش تکناک، برنامه ویدیوی کوتاه رقیب TikTok سالهاست که این ویژگی را دارد و با تماشای ویدیوهای کوتاه با واترمارک برنامه در خارج از پلتفرم محبوبیت پیدا کرده است.

روز سه شنبه، آدام موسری، رئیس این شرکت در کانال پخش اینستاگرام خود گفت که کاربران مستقر در ایالات متحده می توانند Reels را در رول دوربین خود دانلود کنند. کاربران می توانند این کار را با ضربه زدن بر روی نماد اشتراک گذاری و سپس انتخاب گزینه دانلود انجام دهند.

موسری خاطرنشان کرد که reels  تنها از حساب‌های عمومی واجد شرایط قابل دانلود هستند. به علاوه، حساب‌های عمومی می‌توانند قابلیت دانلود Reels را غیرفعال کنند.

در حالی که موسری مشخص نکرد که آیا واترمارک  اینستاگرام روی reels  دانلود شده وجود خواهد داشت یا خیر، تصویر ارسال شده توسط وی نشان می دهد که ویدیوی دانلود شده یک لوگوی اینستاگرام به همراه نام حساب را نشان می دهد. TikTok از قالب مشابهی برای پیوست کردن واترمارک روی ویدیوهای دانلود شده استفاده می‌کند. قابل ذکر است، اینستاگرام همیشه به کاربران اجازه می‌دهد تا reels  خود را بدون واترمارک از پیش‌نویس‌ها دانلود کنند.

در سال 2021، اینستاگرام از تبلیغ محتوا با واترمارک TikTok (یا هر واترمارک) روی ویدیوها دست کشید. آگوست گذشته، یوتیوب شروع به اضافه کردن واترمارک مبتنی بر لوگو در Shorts دانلود شده ( محصول ویدیوی کوتاه این شرکت ) کرد تا از اشتراک‌گذاری بین پلتفرم‌ها جلوگیری کند. بنابراین این اقدام اینستاگرام برای اینکه کاربران بتوانند Reels را دانلود کنند می‌تواند تاکتیکی برای جذب مردم برای تماشای محتوای بیشتر در این پلتفرم باشد.

Reels اخیرا مرکز توجه برای رشد و افزایش درآمد متا بوده است. مارک زاکربرگ در گزارش درآمد سه‌ماهه اول 2023 خود اعلام کرد که زمان صرف شده در اینستاگرام به لطف توصیه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی Reels، 24 درصد افزایش یافته است.

این گزارش بسیار قابل توجه است و نشان می‌دهد که چگونه Reels، فیچر ویدئوی کوتاه اینستاگرام، به رشد و درآمد این برنامه کمک کرده است. این افزایش 24 درصدی در زمان صرف شده در اینستاگرام به واسطه توصیه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی Reels، شاهد قدرت استفاده از هوش مصنوعی در پیشرفت تکنولوژی‌های ارتباطی امروزی است.

این ویژگی جدید رقابت با تیک‌تاک، که در حال حاضر یکی از پرکاربردترین برنامه‌های اشتراک ویدیو در جهان است، را تقویت می‌کند. به نظر می‌رسد مارک زاکربرگ، موسس و مدیرعامل فیس‌بوک (که در حال حاضر به نام متا شناخته می‌شود)، به دنبال استفاده از Reels برای افزایش تعامل کاربران با اینستاگرام و زمانی که آن‌ها در این برنامه می‌گذرانند، است.

نکته جالب توجه دیگر این است که این اعداد نشان می‌دهند اینستاگرام (و در نتیجه متا) موفق به افزایش درآمد خود با استفاده از ویدئوهای کوتاه شده است. این یک روند رشد است که احتمالاً در آینده ادامه خواهد داشت.

این ویژگی در برنامه‌های رسانه‌ای اجتماعی مهم است، زیرا این امکان را فراهم می‌کند تا کاربران به صورت خلاقانه‌ای محتوای خود را به اشتراک بگذارند، برندگان را تبلیغ کنند و به دیگران امکان برخورداری از آن را بدهند. از طرف دیگر، برخی کاربران ممکن است نگران سو استفاده از محتوای خود در سایت‌های دیگر باشند.

توانایی دانلود و اشتراک‌گذاری محتوا در خارج از اینستاگرام می‌تواند برای هنرمندان و سایر افراد خلاق که می‌خواهند محتوای خود را با جهان به اشتراک بگذارند، بسیار مفید باشد. این ویژگی همچنین می‌تواند به افزایش تعاملات و دیدگاه‌ها در برنامه کمک کند، زیرا بیشتر افراد قادر خواهند بود از محتوای کاربران برخوردار شوند. با این حال، همیشه مهم است که در نظر داشته باشید که محتوایی که به اشتراک می‌گذارید، باید قوانین حق تکثیر و حقوق معنوی رعایت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.