نحوه کنترل سلامت روان در اپل واچ

اپل واچ با طیف وسیعی از ویژگی های سلامتی و تناسب اندام جدید ارائه می شود و یکی از آنها به طور خاص با هدف حمایت از سلامت روان منتشر خواهد شد.

به گزارش تکناک، برنامه به روز شده Mindfulness با watchOS 10، امکان ردیابی خلق و خو و حالات شخصی در اپل واچ فراهم کرده است.

سلامت روان به اندازه سلامت جسمانی مهم است و طبق تحقیقات تأمل در وضعیت ذهنی می تواند به ایجاد آگاهی عاطفی و انعطاف پذیری کمک کند.

با استفاده از اپلیکیشن Mindfulness در watchOS 10، کاربران می‌توانند به راحتی و با اطمینان احساسات لحظه‌ای و حالات روزانه خود را ثبت کنند. در این برنامه، کاربران با چرخاندن Digital Crown در بین اشکال جذاب و چند بعدی امکان انتخاب حالت متناسب با احساس خود را دارند.

علاوه بر ردیابی خلق و خو با اپل واچ، این ویژگی در آیفون در برنامه Health با iOS 17 در دسترس است (به علاوه برنامه مستقل جدید Journal برای روزنگاری به عنوان راه دیگری برای حمایت از سلامت روان در دسترس است).

نحوه ردیابی خلق و خو در اپل واچ

watchOS 10 در حال حاضر به صورت بتا در دسترس است. اما در صورت نصب آن روی اپل واچ، راهی برای دانگرید به watchOS 9 وجود نخواهد داشت. به منظور استفاده از نسخه بتا، راهنما زیر را دنبال کنید.

  1. در اپل واچ با سیستم عامل watchOS 10، برنامه Mindfulness را باز کنید
  2. گزینه جدید State of Mind را انتخاب کنید
  3. پس از ضربه زدن روی Get Started در اولین بار استفاده، احساس خود در آن لحظه یا احساس کلی خود در طول روز را ثبت کنید.
  4. ابتدا گزینه neutral(خنثی) به عنوان پیش‌فرض قابل مشاهده خواهد بود، سپس با اسکرول یا با استفاده ازDigital Crown امکان انتخاب از میان هفت گزینه وجود خواهد داشت.
  • انتخاب ها عبارتند از: very unpleasant(بسیار ناخوشایند)، unpleasant(ناخوشایند)، slightly unpleasant (کمی ناخوشایند)، neutral (خنثی)، slightly pleasant (کمی خوشایند)، pleasant (دلپذیر)، very pleasant (بسیار خوشایند)
  1. برای انتخاب وضعیت ذهنی، روی علامت تیک در گوشه سمت راست بالا هر مورد ضربه بزنید
  2. اکنون می‌توانید به‌طور اختیاری احساساتی خود را در برنامه وارد کنید
  3. در نهایت، اگر می‌خواهید می‌توانید مواردی که بیشترین تأثیر را روی شما دارد را نیز وارد کنید

همچنین برای عادت کردن به فرایند ثبت منظم حالات روحی خود در اپل واچ، می‌توانید یادآورهایی برای دریافت دو بار اعلان در روز تنظیم کنید.

برای مشاهده و ردیابی خلق و خو در آیفون دارای iOS 17، به برنامه Health > تب Browse>Mental Wellbeing > State of Mind > Log مراجعه کنید.

نحوه ردیابی حالات در اپل واچ دارای watchOS 10 به صورت زیر است:

می توان با اسکرول از میان ۷ گزینه موجود انتخاب کرد:

علاوه بر ۷ گزینه کلی موجود، امکان ثبت برخی از احساسات برای توصیف بیشتر احوال خود وجود دارد (می توان بیش از یک مورد را انتخاب کرد)

در نهایت، می توانید مواردی که بیشترین تأثیر را روی شما دارد را نیز انتخاب کنید (در این قسمت نیز می‌توان چندین عامل را انتخاب کرد)

برای مشاهده گزارش‌های خلق و خوی قبلی خود، در آیفون خود به برنامه Health> تب Browse > Mental Wellbeing بروید و می توانید ورودی های خلق و خوی جدید را از آیفون خود ثبت کنید.در همین بخش در اپلیکیشن Health، می توانید پرسشنامه سلامت روان را نیز بیابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.