معرفی قابلیت‌های جذاب watchOS 10

با عرضه watchOS 10 در پاییز امسال طبق برنامه، انتظار می‌رود یک تجربه جدید و بهبودیافته به ساعت‌های هوشمند اپل راه یابد.

به گزارش تکناک، اپل پیش‌نمایش نرم‌افزار جدید را در WWDC 2023 ارائه کرد و بسیاری از ویژگی‌های برتر آن را برجسته کرد. در این گزارش قابلیت‌های جدید این سیستم عامل، از ویجت‌های تنظیمی تا صفحه‌های ساعت جدید بررسی شده است.

WatchOS 10 تجربه کاربری جدیدی را با تمرکز دوباره بر ویجت ها و برنامه های بازطراحی شده آغاز می کند. همچنین قرار است پیشرفت‌های کلیدی در برخی از محبوب‌ترین حوزه‌های ردیابی سلامت و تناسب اندام دستگاه، از جمله دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و سلامت روان ایجاد شود.

پیش از این، طرفداران از ارتقا تجربه نرم افزاری سری ۸ اپل واچ بسیار استقبال کرده اند، اما ارتقاءها همیشه مورد استقبال قرار می‌گیرند. حال اگر اپل بتواند به‌روزرسانی‌های زیر را با عمر باتری بهتر همراه کند، همه بسیار راضی خواهند بود.

ظاهر و هدایت جدید

ویجت‌ها به اپل واچ راه خواهند یافت و مدل فعلی Glances کنار خواهد رفت. در قابلیت تحت عنوان اسمارت استک (Smart Stack) ویجت‌های ساعت با چرخش تاج دیجیتالی روی صفحه ظاهر می‌شوند و اطلاعات مربوطه را به نمایش می‌گذارند. سپس کاربران می توانند تاج را بچرخانند، در میان ویجت های خود جابجا شوند و در صورت نیاز برای اطلاعات بیشتر آن ها را انتخاب و وارد برنامه شوند. مانند تاج، دکمه کناری نیز نقش جدیدی خواهد داشت. این دکمه با یک فشار کاربران را به Control Center خواهد برد.

طبق ادعای اپل، تقریباً همه برنامه ها ظاهری به روز با استفاده بهتر و کامل از نمایشگر دریافت خواهند کرد. یعنی اطلاعات بیشتری در لحظه روی صفحه نمایش نشان داده خواهد شد.

ابزار سلامت روان و دید

سلامت روان اغلب نادیده گرفته می شود و اپل قصد دارد در این زمینه نیز یاری رسان باشد. از طریق watchOS 10، کاربران می‌توانند حالات روزانه خود را به منظور اطلاع از سلامت احساسی خود ثبت کنند. سپس در برنامه Health، می توان از نحوه ارتباط خلق و خوی ثبت شده خود با عوامل سبک زندگی از جمله خواب، ورزش، و زمان صرف‌شده خارج از منزل آگاه شد.

در اقدامی مرتبط، طبق اعلام اپل ، حسگرهای نور محیط در ساعت‌های سازگار می‌توانند زمان صرف شده در نور روز را نیز اندازه‌گیری کنند. این شرکت ادعا می کند این مسأله به والدین در اطمینان از صرف زمان کافی در خارج از منزل، به منظور کاهش خطر نزدیک بینی(استفاده کمتر از تکنولوژی) کمک می‌کند.

بهبود ردیابی تناسب اندام

با توجه به اینکه ردیابی تناسب اندام یکی از محبوب‌ترین کاربردهای این دستگاه‌هاست، ارتقای تجربه تمرینی اپل واچ در watchOS 10 عجیب نخواهد بود.

  • دوچرخه سواری: سال گذشته یک حالت مفید ردیابی انواع ورزش‌ها به اپل واچ راه یافت. امسال، این شرکت معیارهای جدیدی برای دوچرخه‌سواران و سازگار با لوازم جانبی مرتبط برای سنجش سرعت، ریتم حرکت و قدرت ارائه خواهد کرد. همچنین محدوده‌های قدرت متفاوت در طول تمرین در ساعت نمایش داده خواهد شد. در صورت تمایل به نمایش اطلاعات روی یک صفحه نمایش بزرگ‌تر، با شروع یک تمرین دوچرخه‌سواری حتی گزینه نمایش زنده معیارهای در حال اندازه‌گیری در آیفون همگام‌شده شده وجود خواهد داشت.
  • Apple Fitness+: این طرح اشتراک نیز قرار است شامل به‌روزرسانی شود. به لطف watchOS 10، در این سرویس اشتراک به زودی امکان ایجاد برنامه های آموزشی سفارشی وجود خواهد داشت.

اپل واچ اولترا

از زمان عرضه اپل واچ اولترا، کاربران در انتظار ارائه به‌روزرسانی‌های سرگرم‌کننده برای مسیریابی و نقشه‌برداری هستند. WatchOS 10 شامل قطب نمای سه بعدی جدید و اطلاعات جزئی از ارتفاع و وجود آنتن برای افراد ماجراجو خواهد بود. قطب نما حتی مکان های ممکن برای برقراری تماس اضطراری را برجسته خواهد کرد.

اپل دسترسی به اطلاعات مسیرهای موجود در ایالات متحده آمریکا از جمله نام مسیر، طول، ارتفاع، سختی و غیره را برای کوهنوردان اضافه می کند. همچنین، کاربران اولترا می‌توانند از نقشه‌های توپوگرافی برای مشاهده ارتفاع، منحنی تراز محوطه و نقاط مورد علاقه استفاده کنند. علاوه بر این، هشدارهای New Elevation برای اطلاع رسانی درباره رسیدن به ارتفاعات خاص وجود خواهد داشت.

سایر ویژگی های جدید

  • برنامه‌های مختلف تمرین: برنامه های آموزشی محبوب می توانند از حسگرهای قدرتمند موجود در ساعت های جدید اپل برای ساخت ابزارهای جدید برای ورزش هایی مانند گلف و تنیس استفاده کنند. این برنامه ها همچنین می توانند تمرینات برنامه ریزی شده را به برنامه Workout اضافه کنند.
  • پخش پیام: کاربران اپل واچ می‌توانند پیام‌های ویدیویی بازیابی شده FaceTime را دقیقاً روی مچ دست خود مشاهده کنند.
  • یادآوری‌های مصرف دارو: ارسال یادآور ثانویه برای مصرف یک دارو یا مکمل
  • نقشه‌های آفلاین: از طریق iOS 17، کاربران می‌توانند نقشه‌ها را در آیفون خود دانلود کنند، سپس در صورت قرار داشتن در محدوده آیفون‌، نقشه‌ها برای پیمایش در اپل واچ قبل مشاهده و استفاده خواهد بود.
  • سازمانی: WatchOS 10 شامل ویژگی‌های جدید سلامتی و بهره‌وری کارکنان از جمله توانایی تنظیم VPN‌ خواهد بود.
  • NameDrop: کاربران می توانند به راحتی اطلاعات تماس را با ضربه روی My Card و قرار دادن دو اپل واچ روبروی هم، به اشتراک بگذارند.

اپل واچ‌های واجد شرایط دریافت watchOS 10

بر اساس تاریخچه اپل، انتظار می‌رود watchOS 10 در اوایل پاییز در کنار اپل واچ سری 9 منتشر شود. پس از انتشار نرم افزار، این سیستم عامل به اپل واچ‌های زیر نیز راه خواهد یافت:

  • اپل واچ سری 4
  • اپل واچ سری 5
  • اپل واچ SE
  • اپل واچ سری 6
  • اپل واچ سری 7
  • اپل واچ سری 8
  • اپل واچ اولترا

آیا WatchOS 10 شامل واچ فیس های جدید خواهد بود؟

این یک سیستم عامل جدید قطعا شامل یک یا دو واچ فیس جدید خواهد بود. WatchOS 10 شخصیت های دوست داشتنی را در صفحه ساعت متحرک Peanuts با اسنوپی و وودستاک به مچ دست کاربران خواهد آورد. همچنین، پالت تجربه‌ای آرام‌تر و مبتنی بر رنگ را برای به تصویر کشیدن زمان با تغییر رنگ ارائه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.