دردسر جدید غول رمز ارز آمریکا

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ادعا می کند که صرافی رمز ارز کوین بیس به کاربران اجازه داده است که اوراق بهادار ثبت نشده را از طریق صرافی رمزارز خود معامله کنند.

به گزارش تکناک، پس از ماه‌ها از وجود نشانه‌هایی مبنی بر اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از غول رمزارز ایالات متحده کوین بیس شکایت خواهد کرد، سرانجام این اتفاق افتاد.

شکایت که روز سه شنبه در منطقه جنوبی نیویورک تنظیم شد، کوین بیس و شرکت مادرش، CGI، را به نقض قانون اوراق بهادار متهم کرد. زیرا این شرکت ها برای پلتفرم اصلی معاملات ارزهای دیجیتال خود شامل محصول کوین بیس پرایم، و کیف پول کوین بیس به عنوان یک کارگزار ثبت نشده عمل کردند.

کمیسیون اوراق بهادار آلاباما همچنین صبح روز سه‌شنبه حکمی را به کوین بیس ابلاغ کرد و گفت: این اقدام نتیجه یک کارگروه چند ایالتی متشکل از ده تنظیم‌کننده اوراق بهادار ایالتی است که شامل آلاباما، کالیفرنیا، ایلینویز، کنتاکی، مریلند، نیو است. جرسی، کارولینای جنوبی، ورمونت، واشنگتن و ویسکانسین میشود. این حکم از کوین بیس می خواهد که ظرف 28 روز پاسخ دهد و توضیح دهد که چرا نباید به آنها دستور داده شود که فروش اوراق بهادار ثبت نشده در آلاباما را متوقف و از فروش آنها خودداری کند.

پل گروال، مدیر ارشد حقوقی و مشاور کوین بیس با این بیانیه که به The Verge ارائه شده است به این شکایت اینگونه پاسخ داد: اتکای کمیسیون بورس و اوراق بهادار بر روی یک رویکرد صرفاً اجرایی در غیاب قوانین روشن برای صنعت دارایی دیجیتال، به رقابت اقتصادی آمریکا و شرکت‌هایی مانند کوین‌بیس که تعهد ثابتی به انطباق دارند آسیب می‌زند. راه حلی، قانونی است که اجازه دهد قوانین عادلانه برای پیشرفت به طور شفاف ارائه داده شود و به طور مساوی اعمال شود. در عین حال، ما به فعالیت تجاری خود به صورت معمول ادامه خواهیم داد.

پس از اینکه SEC در ماه مارس یک “اخطار ولز” به کوین بیس ارسال کرد که نشان می دهد اقدامات اجرایی باید دنبال شود، گروال در یک پست وبلاگ نوشت: کوین بیس اوراق بهادار را لیست نمی کند یا محصولاتی را به مشتریان خود ارائه نمی دهد که اوراق بهادار هستند . ما به قانونی بودن دارایی ها و خدمات خود اطمینان داریم و در صورت نیاز، از روند قانونی برای ارائه شفافیت استقبال می کنیم تا نشان دهیم SEC به سادگی منصفانه یا معقولانه در مورد مشارکت خود در دارایی های دیجیتالی عمل نکرده است.

این پرونده پس از شکایت SEC از بزرگترین صرافی رمزنگاری جهان بایننس که گفته می شود به طور غیرقانونی در ایالات متحده فعالیت می کند به جریان افتاده است. رویترز گزارش می دهد که شرکت داده Nansen بیش از 790 میلیون دلار از بایننس و شعبه ایالات متحده آن را از زمان طرح شکایت ردیابی کرده است.

13 توکن توسط SEC نام‌گذاری شده است که می‌گوید کوین‌بیس برای تجارت دارایی‌های کریپتو که به‌عنوان قراردادهای سرمایه‌گذاری و در نتیجه به‌عنوان اوراق بهادار عرضه و فروخته می‌شوند. از جمله آنها می توان این موارد را نام برد: توکن هایی برای Solana (SOL)، بازی Axie Infinity (AXS)، بلاک چین Polygon (MATIC)، دنیای مجازی The Sandbox (SAND) و توکن Chiliz (CHZ) که توسط شرکت توکن طرفداران Socios اداره می شود.

در بیانیه ای، گری گنسلر، رئیس SEC، گفت: ما ادعا می کنیم که کوین بیس، علیرغم اینکه تابع قوانین اوراق بهادار است، فعالیت های مبادله، کارگزاری-معامله و تهاتر را با هم ترکیب کرده و به طور غیرقانونی ارائه کرده است.

گنسلر ادامه داد: شکست‌های کوین‌بیس سرمایه‌گذاران را از حمایت‌های حیاتی محروم می‌کند، از جمله قوانینی که از تقلب و دستکاری جلوگیری می‌کند، افشای مناسب، حفاظت در برابر تضاد منافع، و بازرسی معمول توسط SEC. علاوه بر این، همانطور که ما ادعا می کنیم، کوین‌بیس هرگز برنامه سهامداری خود را همانطور که توسط قوانین اوراق بهادار الزامی شده است، ثبت نکرد، و دوباره سرمایه گذاران را از افشای حیاتی و سایر حمایت ها محروم کرد.

در مصاحبه‌ای که در بلومبرگ پخش شد، گنسلر ارزش توکن‌ها را زیر سوال برد و گفت که شرکت‌های رمزارز در «غرب وحشی، با تعدادی اپراتور کازینو» فعالیت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.