دسترسی برنامه ‌های اندروید به فایل‌های محلی در ویندوز 11

پس از اعمال بروزرسانی های مایکروسافت، برنامه‌ های اندرویدی در ویندوز 11 با به اشتراک گذاری پوشه به فایل‌های محلی دسترسی دارند.

به گزارش تکناک، زیرسیستم ویندوز برای اجرای برنامه‌های مورد علاقه‌مان در اندروید، از زمان عرضه عمومی در سال گذشته بهبود یافته است، اما هنوز هم بی نقص نیست. حالا برنامه‌های اندرویدی در ویندوز ۱۱ به اشتراک گذاری فایل محلی دسترسی دارند که به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر و ویدئوهای خود را با برخی از برنامه‌ها بارگذاری کنند.

در یک پست اخیر در انجمن، تیم WSA اعلام کرد که برنامه‌های اندرویدی در ویندوز ۱۱ قادر خواهند بود به پوشه‌های کاربری مانند پوشه سند یا پوشه عکس دسترسی پیدا کنند. این بدان معنی است که برنامه‌هایی که ویژگی بارگذاری دارند، قادر خواهند بود به پوشه عکس‌ها دسترسی پیدا کنند. به همین شکل، ویدئوها نیز در دسترس خواهند بود.

مایکروسافت توضیح داده است که هر چیزی خارج از مسیر فایل کاربر در اختیار برنامه‌های اندرویدی از طریق WSA قرار نخواهد گرفت. به عنوان مثال، فقط فایل‌های ذخیره شده در “C:\Users\xxx” با پوشه‌های برنامه‌ها در دسترس خواهند بود و پوشه‌هایی که بر روی درایوهای داخلی و خارجی ایجاد شده‌اند، از به اشتgiراک گذاری فایل مستثنی هستند. فایل‌های شما در زیرسیستم به عنوان “/sdcard/Windows” به اشتراک گذاشته می‌شوند.

به‌طوری کلی، بروزرسانی جدید با محدودیت‌های دیگری همراه است، مانند اینکه فایل‌های ابری و پوشه‌های مخفی توسط برنامه‌های اندرویدی با استفاده از این ویژگی جدید قابل دسترسی نخواهند بود. اگرچه می‌توان آن را به‌عنوان یک محدودیت در نظر گرفت، اما محدودیت‌های تعیین شده به خوبی کار خود را برای جلوگیری از دسترسی برنامه‌های اندرویدی به تعداد زیادی از داده‌ها بدون اجازه صریح کاربر انجام می‌دهد. هر برنامه اندرویدی قبل از دسترسی به فایل‌های شما، باید یک پنجره دیالوگ سیستمی را نمایش دهد. حتی در چنین حالتی، هر چیزی خارج از پوشه‌های مشخص شده قابل دسترسی نخواهد بود.

یک امکان جالب در این مورد این است که شما می‌توانید با استفاده از قابلیت drag and drop، فایل‌های خاص را به اپلیکیشن‌های اندرویدی از طریق  File Explorerبه صورت کشیدن و رها کردن (Drag and Drop) در پنجره برنامه ویندوز منتقل کنید.

طبق گفته مایکروسافت، به‌صورت پیش‌ فرض برای کاربران پیش ‌نمایش، امکان به اشتراک گذاری فایل در دسترس خواهد بود. افرادی که عضو برنامه پیش ‌نمایش نیستند، باید قابلیت به اشتراک گذاری پوشه در تنظیمات زیرسیستم ویندوز را برای اندروید فعال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.