درس مهم مدیرعامل مایکروسافت درباره راه‌اندازی کسب و کار از راه دور

با گذشت سه سال از رونق دورکاری و کار از خانه مدیرعامل مایکروسافت می گوید: این بدان معناست که ما شیوه مدیریت کارکنان دور کار را آموخته ایم.

با گذشت سه سال از رونق دورکاری و کار از خانه، به طور فزاینده ای مشخص شده که کار از راه دور برای برخی موارد عالی و در برخی دیگر مناسب نیست.

به گزارش تک ناک، اگر سر به زیر در حال اجرای کار خود هستید، مطالعه پس از مطالعه نشان می دهد،  چیزی هنوز روی دست کار از راه دور نیست. اما اگر در تلاش برای همکاری خلاقانه یا انتقال فرهنگ و قوانین نانوشته به کارفرمایان جدید هستید، کار از راه دور چالش‌های سخت خود را ایجاد می‌کند.

چگونه بر این چالش ها غلبه کنیم؟

مایکروسافت داده های گسترده ای برای کمک به حداقل یکی از این چالش‌ها دارد. همانطور که مدیرعامل شرکت، ساتیا نادلا، اخیراً در پادکست Re:Thinking Adam Grant توضیح داد، مایکروسافت 50 هزار کارمند را در طول همه‌گیری کرونا ، زمانی که بخش‌های عظیمی از شرکت از راه دور کار می‌کردند، استخدام کرد.

مدیرعامل مایکروسافت ، نادلا می گوید: این بدان معناست که ما شیوه مدیریت کارکنان دور کار را آموخته ایم.

digikala

مایکروسافت از این آزمایش اجباری غول‌پیکر چه درس‌هایی در مورد نحوه حضور کارکنان جدید در زمانی که اعضای تیم ها از نظر فیزیکی کنار هم نیستند به دست آورده است؟ نادلا تاکید می کند که یک عامل بیش از همه مهم است. این عامل تکنولوژی یا سیستم یا فرهنگ نیست بلکه یک شیوه عملی مدیریت است.

توجه بیشتر از کامپیوتر اهمیت دارد
ممکن است فکر کنید وقتی از راه دور کار می کنید، فناوری بر همه چیز غلبه میکند. ویکی‌ها و وبینارها کمبود انتقال جالب دانش اداری را جبران می‌کنند و اگر نتوانید به سرور شرکت وارد شوید یا به زوم دسترسی نداشته باشید، مطمئناً نیاز ندارید که کار بیشتری انجام بدهید.اما در حالی که سطح مشخصی از آمادگی فنی برای یک فرآیند نصب روان ضروری است، مایکروسافت دریافت که این فناوری نیست که بیشترین اهمیت را دارد، بلکه حضور افراد به ویژه یک نفر بیشترین ضرورت را دارد.
مدیرعامل مایکروسافت توضیح می‌دهد: «بزرگ‌ترین مساله‌ای که ما به آن دست یافته یافته‌ایم، ارتباط مستقیم فرد بدون واسطه با مدیراست. قبلاً، “مردم به صورت شبانه روزی در طول هفته یا روز سرکار می‌رفتند و افراد زیادی بودند که به نوعی به شما در موارد زیادی کمک می کردند. در حالی که اکنون مسئول راهنمایی کامل فرد ، مدیر وی است.” ایجاد اعتماد، تفاهم فرهنگی و ارتباطات شخصی دشوار است مگر اینکه مدیر شما مسئولیت مدیریت شما در طول کل فرآیند را برعهده بگیرد.

او مثالی از یکی از رهبران بسیار موفق مایکروسافت است که مایل است معرفی یک کارمند جدید به بقیه افراد تیم را شخصا انجام دهد. او ابتدا تماس گروهی با کل تیم‌ برقرار کرده، فرد جدید را معرفی و سپس تماس را ترک می‌کند تا بقیه بهتر بتوانند با نیروی جدید به صورت تک به تک آشنا شوند.

شما نمی توانید نقش نیروی انسانی را دست کم بگیرید
این ممکن است برای برخی از رهبران کار بسیار زیادی به نظر برسد، اما نادلا ادعا می کند که در صورتی که حضوری نمی توانید معارفه انجام دهید، این تنها راه برای ایجاد پیوند قوی بین تیم حاضر و یک عضو جدید است. این رویکرد ممکن است زمان و منابع زیادی نیاز داشته باشد، اما نادلا می‌گوید “ما در واقع باید بر روی منابع فشرده سرمایه‌ گذاری کنیم” و “روی ایجاد این قابلیت مدیریتی تمرکز می کنیم.”
درسی که در اینجا برای رهبران وجود دارد، نه پیچیده است و نه جدید. برای ارایه کار با کیفیت از راه دور لزوماً به استراتژی‌های خلاقانه یا فناوری پیشرفته نیاز ندارید. آنچه شما نیاز دارید مدیرانی است که مایل و قادر به توجه شخصی به تازه واردان هستند. به نظر می رسد، وقتی نوبت به استخدام از راه دور می رسد، هیچ جایگزینی برای همیاری ثابت انسانی در طول این فرآیند وجود ندارد.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.