درمانی جدید برای سرطان مغز کشف شد

سرطان مغز

طبق بیانیه مطبوعاتی محققان موسسه سرطان دانا فاربر کارآزمایی بیماران مبتلا به سرطان مغز یا نخاع نشان می دهد درمان با سلول های CAR-T که به نام اختصاری axical شناخته می شوند،می تواند یک گزینه درمانی مناسب برای بیماران باشد.

به گزارش تکناک، کارون جاکوبسون رهبر ارشد تحقیقات گفت: برای بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان های سیستم عصبی مرکزی،گزینه های درمانی کارآمدی وجود ندارد.

وی ادامه داد: نتایج اولیه ما نشان می دهد که گسترش کاربرد سلول های CAR-T در این درمان می تواند نتایج بهتری برای بیماران داشته باشد.

غده های سرطانی معمولاً دارای تومورهای تهاجمی هستند که می توانند پس از قرارگیری در سایر قسمت های بدن به مغز و نخاع نیز گسترش یابند.درمان این سرطان ها اغلب دشوار است و بیماران بیش از دو سال دوام نمی آورند.

سلول های CAR-T به طور ژنتیکی برای اتصال به تومورها و از بین بردن آنها دوباره بهم متصل می شوند و در از بین بردن سایر نمونه های سرطان نیز موثر هستند. اکنون، جاکوبسون و همکارانش یک آزمایش بالینی را برای ارزیابی ایمنی درمان axi-cel برای سرطان‌های مغز و نخاع آغاز کرده‌اند.

سرطان مغز

این آزمایش شامل 9 بیمار بود که 78 درصد از آنها شاهد کوچک شدن یا ناپدید شدن تومورهایشان توسط این درمان بودند و 67 درصد از تومورها به طور کامل ناپدید شدند.

این آزمایش سلول‌های CAR و غیر-CAR T را با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته تک سلولی، از جمله توالی‌یابی RNA تک سلولی و توالی‌یابی تک سلولی گیرنده‌های سلول T، جدا و آنالیز کرد.

یکی از اعضای تیم تحقیق گفت: این رویکرد به ما فرصت بی سابقه ای می دهد تا محیط ایمنی سیستم عصبی مرکزی را بررسی کنیم و تعیین کنیم که چگونه این رویکرد با پایانه های بیرونی سلول های عصبی محیطی مقایسه می شود.

علاوه بر این، ما می‌توانیم جمعیت های سلولی یکسان را در خون و مایع مغزی نخاعی مقایسه کنیم و تصویری با وضوح بالا از حرکت سلول‌های T و درک عمیق‌تری از آنچه باعث این پاسخ‌های درمانی می‌شود به دست آوریم.

مطالعات بیشتری مورد نیاز است

محققان بیش از 125هزار سلول منفرد را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند که در نهایت منجر به مشاهده یک سری حرکت فنی و بالینی شد. وسعت و عمق گسترده تحقیقات،محققان را قادر ساخت تا یک امضای مولکولی منحصر به فرد برای سلول‌های CAR-T را آشکار کنند که می‌تواند برای ایجاد پاسخ‌های ضد تومور در سرطان مغز و نخاع بسیار مهم باشد.

کامینسکی از تیم تحقیق گفت: مطالعات بیشتر روی این سلول‌ها نویدهای  بیشتری را در مورد ساختار منحصر به فرد و فعالیت‌های آنها در بدن می‌دهد. این آزمایشات نتیجه یک تلاش فوق العاده بوده است و ما از بیماران، پزشکان و محققانی که این کار را انجام دادند بسیار سپاسگزاریم.

اگرچه هنوز مطالعات بالینی بیشتری مورد نیاز است،اما داده‌های بدست آمده نشان می‌دهند که پاسخ‌های تولید محور سلول به طور بالقوه دوام بیشتری نسبت به درمان‌های فعلی برای لنفوم مغز و نخاع دارند و به بیمارانی که گزینه‌های کمی دارند،امید زیادی برای بهبود می دهد.

از موسسه سرطان دانا فاربر به عنوان یکی از مراکز پیشرو در تحقیقات و درمان سرطان در جهان یاد می شود. این شرکت با ارائه بیش از 1100 کارآزمایی بالینی، به ایجاد تعادلی منحصر به فرد بین تحقیقات و مراقبت سرطان معروف است و نتایج کشف شده را به درمان های جدید برای بیماران در سطح محلی و حتی  سراسر جهان تبدیل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.