درمان سرطان با الهام از قهوه لاته!

چه کسی می دانست که نوشیدن یک فنجان قهوه لاته می تواند به درمان یکی از ترسناک ترین بیماری ها یعنی سرطان کمک کند؟

چه کسی می دانست که نوشیدن یک فنجان قهوه لاته می تواند به درمان یکی از ترسناک ترین بیماری ها یعنی سرطان کمک کند؟

به گزارش تک ناک، یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه آیووا، یک ماده زیستی سازگار با گاز ابداع کرده اند که می تواند به بهبود کارایی پرتودرمانی و شیمی درمانی در درمان سرطان کمک کند. الهام بخش انجام این تحقیق، فوم روی لاته، نوعی شیرینی و آدامس است.

پیشرفت های سرطان شناسی به طور چشمگیری الگوی درمان سرطان را در سال های آینده تغییر می دهد.

مواد زیست سازگار یا  GeM ها، با استفاده از مواد کف کننده، غلیظ کننده و گاز تهیه می شوند. فوم نگهدارنده گاز می تواند به عنوان یک عامل موثر برای انتقال گازهای درمانی به تومورها استفاده شود.

GeM ها برای پذیرش اکسیژن و سایر گازها به عنوان اجزای خودشان، مهندسی معکوس شده اند. یک سیفون شلاقی با اجزای ایمن و خوراکی برای تولید فوم GeMs در آزمایشگاه استفاده می شود، سیفون شلاقی همان وسیله ای است که باریستاها برای تولید کف شیر از آن استفاده می کنند.

digikala

افزایش پاسخ به ایمونوتراپی

دکتر جیمز برن، یک مطالعه تحقیقاتی را به همراه مجله Advanced Science انجام دادند که این مطالعه نشان داد GeMها مستقیماً میزان بالاتر اکسیژن را به تومورها می‌رسانند.

پس از دریافت اکسیژن، تومورها و سلول های سرطانی نسبت به درمان هایی از جمله ایمونوتراپی، شیمی درمانی و پرتودرمانی آسیب پذیرتر می شوند. آزمایش‌های متعددی بر روی نمونه های موش مبتلا به سرطان پروستات و نوعی توده بدخیم برای بررسی اثربخشی محصول انجام شد.

برن و سایر محققان در موسسه فناوری ماساچوست، مرکز پزشکی Beth Israel Deaconess و دانشکده پزشکی هاروارد این مطالعه تحقیقاتی را به عنوان یک تلاش چند نهادی انجام دادند.

چالش احتمالی چه می تواند باشد؟

برن، استادیار انکولوژی پرتوشناسی و یکی از اعضای مرکز جامع سرطان هولدن در دانشگاه آیووا، می‌گوید: چالش واقعی این است که چگونه یک دوز مؤثر اکسیژن را به روشی ایمن و کنترل‌شده به بدن برسانیم.

محققان کمیت اجزا را تغییر می دهند و آزاد شدن اکسیژن از مواد را کنترل می کنند. برن بیان می کند که قابلیت آزادسازی مواد برای درمان سرطان بسیار بالاست.

مطالعه‌ای که توسط یک دانشمند محقق در آزمایشگاه برن انجام شد، بیان کرد که یکی از جنبه‌هایی که او را به وجد می‌آورد، ترکیب اصول زیست‌شناسی سرطان و علم مواد بود که چیزی بسیار تأثیرگذار برای درمان سرطان ایجاد کرد.

 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.