درمان نابینایی با ساخت یک چشم بیونیک

شرکت Science Corp چشم بیونیک جدیدی را طراحی کرده است که بیماری هایی که باعث نابینایی می شوند را هدف قرار داده و درمان می کند.

شرکت Science Corp چشم بیونیک جدیدی را طراحی کرده است که بیماری هایی که باعث نابینایی می شوند را هدف قرار داده و درمان می کند.

به گزارش تکناک، این شرکت در یک پست خبری گفت: امروز ما هیجان زده ایم که اولین برنامه توسعه محصول شاخص خود را رونمایی کنیم. Science Eye، یک پروتز بینایی با هدف درمان بیماری های رتینیت پیگمانتوزا (RP) و دژنراسیون ماکولا (AMD)، که دو شکل از نابینایی جدی هستند و در حال حاضر گزینه‌های خوبی برای درمان ندارند، استفاده خواهد شد.

چشم بیونیک چگونه کار می کند؟

در بیماری هایی مانند RP و AMD، سلول های حساس به نور (گیرنده های نوری) در پشت چشم مرده اند، اما سلول های عصب بینایی باقی می مانند. با قرار دادن یک ژن در سلول‌های عصب بینایی، می‌توانیم با استفاده از نمایشگر کوچکی که در چشم قرار داده شده است، آنها را تحریک کنیم.

با این حال این چشم بیونیک ایده آل نیست. این شرکت گفته است که آزمایش‌های انجام شده روی خرگوش‌ها را منتشر خواهد کرد، اما این آزمایش‌ها هنوز انجام نشده است. این به این دلیل است که آزمایش برای چنین پروژه ای حداقل می تواند پیچیده باشد.

نتایج اولیه در خرگوش ارزیابی می شود

این شرکت خاطرنشان کرد: ما در مورد پتانسیل چشم بیونیک Science Eye خوشبین هستیم.  یک مقاله که نتایج عملکردی اولیه را در خرگوش‌ها نشان می‌دهد در راه است. اما هنوز برای در دسترس قرار گرفتن این محصول برای خرید زمان زیادی باقی مانده است.

این شرکت تمام تلاش خود را برای نشان دادن داده های ایمنی کافی در حیوانات به کار می گیرد تا آنها بتوانند یک مطالعه بالینی اولیه در انسان را آغاز کنند، که اولین گام به سمت یک محصول تجاری نهایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.