درمان یک عفونت مرگبار با پیوند مدفوع

بر اساس نتایج به دست آمده از یک مطالعه جدید، پیوند مدفوع در مقایسه با آنتی بیوتیک، روش موثرتری برای درمان عفونت کلستریدیوئیدیس دیفیسیل است.

به گزارش تکناک،  طبق نتایج به دست آمده از یک تحقیق، پیوند مدفوع در مقایسه با درمان توسط آنتی بیوتیک، میزان بهبودی عفونت ناشی از باکتری Clostridioides difficile  را بهبود می‌بخشد. این عفونت منجر به بیماری خطرناکی می شود که می‌تواند مرگبار باشد.

درمان آنتی بیوتیکی انجام شده در این تحقیق نشان داد که 77 درصد از بیمارانی که تحت پیوند مدفوع قرار گرفتند، 8 هفته بعد عفونت مجدد را تجربه نکردند، در حالی که تنها 40 درصد از بیمارانی که به تنهایی آنتی بیوتیک دریافت کردند، به نتیجه مشابه رسیدند.

C. diff یک باکتری است که می تواند باعث اسهال بسیار شدید و در بعضی موارد مرگبار در افرادی که باکتری های روده آنها ناسالم است، شود.

این بیماری به نام دیس بیوزیس شناخته می شود. شایع‌ترین علت دیسبیوز درمان های آنتی‌بیوتیکی است؛در حالی که آنتی‌بیوتیک‌ها می‌توانند در برابر عفونت‌های باکتریایی بسیار مؤثر باشند، اما می‌توانند به باکتری‌های مفید موجود در روده که معروف به میکروبیوم روده هستند، آسیب بزنند.

معمولاً این جمعیت از باکتری‌های مفید به سرعت بهبود می‌یابد، اما گاهی اوقات باکتری های مضر مانند C. diff ، باعث بیماری و در این مورد اسهال بسیار شدید می شوند.

درمان استاندارد عفونت C. diff شامل آنتی بیوتیک ها است که ممکن است دیس بیوز را تشدید کند. این موضوع می تواند منجر به یک چرخه معیوب درمانی و به دنبال آن یک عفونت مکرر شود. این مسئله در نزدیک به یک سوم افراد آلوده به این باکتری اتفاق می افتد. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها، هر سال حدود 250هزار عفونت C. diff تنها در ایالات متحده شکل می گیرد که باعث مرگ حدود 12000 نفر می شود.

پیوند مدفوع اهداکننده سالم به روده مبتلا به دیس بیوزیس برای متعادل کردن میکروب های روده و ایجاد مجدد یک میکروبیوم سالم است، بنابراین به طور قابل توجهی خطر عود C. diff را کاهش می دهد. اهدای مدفوع تقریباً مانند اهدای خون عمل می کند. اهداکنندگان قبل از اینکه بتوانند مدفوع خود را اهدا کنند از نظر بیماری ها و عفونت ها بررسی می شوند.

مدفوع را می توان از طریق کولونوسکوپی، لوله ورودی به معده یا نازودئودنال، تنقیه یا از طریق کپسول پیوند زد. سازمان غذا و داروی ایالات متحده اخیراً یک محصول پیوند مدفوع را برای جلوگیری از عود C. diff تأیید کرده است که می تواند برای تنقیه تجویز شود.

این تحقیق جدید، آزمایش های انجام شده با مجموع 320 بزرگسال را بررسی کرد که کارایی و ایمنی پیوند مدفوع را برای درمان عفونت مکرر C. diff ارزیابی کند. دو مطالعه در دانمارک و یک مطالعه در هلند، ایتالیا، کانادا و ایالات متحده انجام شد. بیشتر مطالعات وارد شده، پیوند مدفوع را با یک درمان استاندارد آنتی بیوتیکی با استفاده از وانکومایسین که معمولاً برای این نوع عفونت استفاده می شود، مقایسه کردند.

این بررسی نشان داد که پیوند مدفوع منجر به افزایش بیشتر رفع عفونت‌های مکرر C. diff نسبت به سایر درمان‌های مورد مطالعه، و همچنین کاهش عوارض جانبی در مقایسه با درمان استاندارد با استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها می‌شود.

پس از اینکه یک فرد مبتلا به عفونت C. diff تحت درمان با آنتی بیوتیک قرار بگیرد، تقریباً 25 درصد احتمال دارد که در 8 هفته آینده یک دوره دیگر از عفونت C. diff را تجربه کند.

با درمان توسط آنتی بیوتیک، خطر عود دوره دوم این بیماری تا حدود 40 درصد و دوره سوم نزدیک به 60 درصد افزایش می یابد.

بنابراین، هنگامی که در این چرخه قرار می گیرید، خروج از آن دشوارتر و دشوارتر می شود. پیوند مدفوع می تواند بیماری دیس بیوز را از بین ببرد و در نتیجه خطر عود مجدد این بیماری را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.