درون ستاره نوترونی -بینش جدید از امواج گرانشی

دو ستاره توترونی

محققان دانشگاه بیرمنگام نشان داده‌اند که چگونه ارتعاشات منحصربه‌فردی که در اثر فعل و انفعالات بین میدان‌های جزر و مدی دو ستاره نوترونی ایجاد می‌شوند، بر مشاهدات امواج گرانشی تأثیر می‌گذارند.

به گزارش تک ناک ،بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده در وب سایت رسمی این موسسه در روز پنجشنبه، در نظر گرفتن این حرکات می تواند درک ما از داده های جمع آوری شده توسط ابزار پیشرفته LIGO و Virgo را به طور قابل توجهی بهبود بخشد.
دکتر گراینت پراتن از مؤسسه نجوم امواج گرانشی دانشگاه بیرمنگام گفت: «دانشمندان اکنون می‌توانند اطلاعات بسیار مهمی درباره ستاره‌های نوترونی را از آخرین کشف‌های امواج گرانشی به دست آورند جزئیاتی مانند رابطه بین جرم ستاره و شعاع آن، که بینش مهمی را در مورد فیزیک بنیادی پشت ستارگان نوترونی ارائه می دهد. .»
پراتن، نویسنده اصلی مقاله افزود: “اگر از این اثرات اضافی غافل شویم، درک ما از ساختار ستاره نوترونی به عنوان یک کل می تواند عمیقاً مغرضانه شود.”

همکاری LIGO و Virgo

از زمانی که LIGO و Virgo اولین امواج گرانشی را در سال 2016 شناسایی کردند، دانشمندان برای بهبود درک خود از برخوردهای عظیمی که این علائم را تولید می‌کنند، بر روی فیزیک یک ستاره نوترونی در چگالی مافوق هسته‌ای، تحقیق میکنند.(LIGO) یک رصدخانه امواج گرانشی تداخل سنج لیزری است که آزمایش فیزیکی در مقیاس بزرگ و برای تشخیص امواج گرانشی کیهانی طراحی شده است.

(LIGO) یک رصدخانه امواج گرانشی تداخل سنج لیزری است که آزمایش فیزیکی
LIGO Livingston. بازوهایی که می بینید سازه های بتنی هستند که از لوله های خلاء محافظت می کنند که درست در داخل آن قرار دارند.

Virgo یک تداخل سنج گرانشی است که نوعی تلسکوپ برای تشخیص امواج گرانشی ناشی از پدیده های اخترفیزیکی گرانشی طراحی شده است.

digikala

گنبد رصد خانه ای شکل VIGO

این ابزارها برای تشخیص امواج گرانشی طراحی شده‌اند، امواجی که در زمان و مکان ناشی از ادغام سیاه‌چاله‌ها و ستاره‌های نوترونی هستند.اصلاحات تیم علمی جدیدترین کمک دانشگاه بیرمنگام به برنامه پیشرفته LIGO است.این اصلاحات واقعا مهم هستند.

دکتر پاتریشیا اشمیت، یکی از نویسندگان این مطالعه و دانشیار موسسه نجوم امواج گرانشی گفت: «در درون ستارگان تک نوترونی، ما می‌توانیم شروع کنیم به درک آنچه در اعماق هسته ستاره رخ می‌دهد، جایی که ماده در دماها و چگالی‌هایی وجود دارد که نمی‌توانیم در آزمایش‌های زمینی تولید کنیم. در این مرحله، ما ممکن است شروع به دیدن اتم‌ها در تعامل با یکدیگر به روش‌هایی کنیم که هنوز ندیده‌ایم – که به طور بالقوه نیازمند قوانین جدید فیزیک است.

 

امید به مشاهده های بعدی

محققان امیدوارند که یک مدل جدید آماده برای اجرای رصد بعدی پیشرفته LIGO و حتی مدل های پیشرفته تر برای نسل بعدی ابزارهای پیشرفته LIGO، معروف به A+، که اولین اجرای رصدی خود را در سال 2025 آغاز میکند، داشته باشند.از زمان آغاز این برنامه، محققان موسسه نجوم امواج گرانشی دانشگاه به شدت در طراحی و توسعه آشکارسازها مشارکت داشته اند.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.