ابعاد جدیدی از اختلاف نظرهای توییتر و اپل رسانه‌ای شد

یوئل راث، رئیس سابق اعتماد و ایمنی توییتر، درگیری‌های اخیر ایلان ماسک با اپل را در یک کنفرانس بررسی کرد.

یوئل راث، رئیس سابق اعتماد و ایمنی توییتر، درگیری‌های اخیر ایلان ماسک با اپل را در یک کنفرانس بررسی کرد.

به گزارش تکناک، راث در کنفرانس “Informed” بنیاد نایت در روز سه شنبه گفت: من فکر می کنم توییتر به اپل بسیار بیشتر از اپل به توییتر نیاز دارد.

ماسک که ماه گذشته مالکیت توییتر را برعهده گرفت، با این حال تردیدی در برخورد با اپل از خود نشان نداده است.

ایلان ماسک این هفته علناً  یک جنگ رسانه ای علیه اپل به راه انداخت و هزینه 30 درصدی «مخفی» سازنده آیفون برای تمام تراکنش های درون برنامه ای در پلتفرم iOS خود را محکوم کرد.

ماسک در اوایل این هفته در یک سری توییت  با این غول فناوری اعلام جنگ کرد و آن را به سانسور و انحصار متهم کرد. او ادعا کرد که اپل هزینه های تبلیغاتی در توییتر را کاهش داده است و این سوال را مطرح کرد که آیا این شرکت و مدیر عامل آن، تیم کوک، از آزادی بیان در آمریکا متنفر هستند.؟

در حالی که ماسک در این میدان مبارزه خاص تازه وارد است، این بخشی از جنگی است که برای سال‌ها در صنعت فناوری به راه افتاده است برای سالیان متمادی، همه از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های مستقل گرفته تا مدیران اجرایی، تسلط انحصاری اپل بر فروشگاه App و استفاده از خدمات پردازش پرداخت داخلی آن را محکوم کرده‌اند.

با این حال، ماسک مسلماً اصلی‌ترین شخصیت عمومی است که اپل را به چالش می‌کشد، و موضع عمومی او در مورد این موضوع، ابعاد نسبتاً مهمی برای کسب‌وکارهای وابسته به اپلیکیشن‌ها را روشن می‌کند. برای ماسک، که قصد خود را برای تبدیل توییتر به یک «برنامه ای برای همه چیز» جزم کرده است ، این کاهش 30 درصدی می‌تواند تأثیر معناداری بر کسب‌وکار داشته باشد.

ماسک همچنین گفت که اپل جایگاه توییتر را در اپ استور خود تهدید کرده است اما دلیل آن را به ما نمی گوید.

راث گفت که احتمال حذف فوری توییتر از اپ استور اپل بسیار اندک است و ادامه داد: من فکر می کنم اپل یک شرکت بسیار زیرک است؛ آنها بسیار استراتژیک هستند. من فکر می کنم، در نهایت، تمرکز اصلی آنها ساخت محصولاتی است که مشتریانشان دوست دارند.حذف توییتر از اپ استور برای اپل نیاز به اتفاقی واقعا دراماتیک دارد. من فکر می کنم هر دو طرف نمی خواهند این اتفاق بیفتد.

با این حال، راث برخی از همان احساساتی را که ماسک در این هفته در توییتر بیان کرد بروز داد و گفت: ما باید واقعاً نگران حاکمیت اپ استور باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.