دسترسی 80 درصد خانوارهای ایرانی به فیبر نوری فراهم می‌شود

وزیر ارتباطات در حال افتتاح طرح دسترسی مردم به فیبر نوری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در تلاشیم تا پایان دولت سیزدهم ۸۰ درصد خانوارهای ایرانی به فیبر نوری دسترسی داشته باشند.

به گزارش تک ناک، عیسی زارع پور در حاشیه افتتاح خط تولید و مراکز تحقیقات شش شرکت حوزه فن اوری و دانش بنیان در منطقه ویژه پیام اظهار کرد: اتصال ۴۰۰ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات، راه اندازی تعداد زیادی سایت 5G و افتتاح پروژه های فیبر نوری منازل و کسب و کارها بخشی از این پروژه ها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در کشور ظرفیت بسیار خوبی در خصوص تولید تجهیزات مرتبط با حوزه فناوری وجود دارد، ادامه داد: بسیاری از شرکتهای فعال در این بخش ظرفیت صادرات دارند و باید از آنها حمایت شود.

وزیر ارتباطات در حال سخنرانی
وزیر ارتباطات در خصوص کاهش سرعت اینترنت در هفته‌های گذشته گفت: راهبرد دولت سیزدهم ایجاد شبکه ای پرسرعت و امن برای همه مردم است و تلاش خود را در این زمینه معطوف کرده است.
وی ادامه داد: مهمترین اتفاقی که باید برای افزایش سرعت شبکه ایجاد می شود اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها است که از طریق آن فیبر نوری با سرعت نامحدود به همه منازل، شرکت‌ها و کسب و کارها می رود.
زارع پور افزود: این کار شروع به کار کرده و با فراگیر شدن آن سرعت اینترنت چندصدبرابر می‌شود.

digikala

وزیر ارتباطات در حاشیه سفر به کرج
وزیر ارتباطات با بیان اینکه وقتی تا خانه مردم فیبرنوری کشیده شود، مشترکان می توانند از طریق وای فای به تلفن همراه خود متصل و از سرعت بالای اینترنت بهره ببرند، گفت: با این کار شبکه تلفن همراه هم ارتقا پیدا خواهد کرد.
این مسئول در ادامه افزود: در تلاشیم تا پایان دولت سیزدهم ۸۰ درصد خانوارهای ایرانی به فیبر نوری دسترسی داشته باشند.

عیسی زارع پور
وی در بخشی دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به نحوه خدمات رسانی اپراتورها به زائرین ایرانی اربعین گفت: تقویت شبکه تلفن همراه در مسیرهای منتهی به مرزها، استقرار مرکزی برای ارائه رایگان اینترنت به صورت همزمان به هزار نفر در نقطه ای از مرز مهران و ارائه اینترنت رایگان در بسیاری از ایستگاه های نجف تا کربلا بخشی از این اقدامات است.
وزیر ارتباطات در پایان گفت: بخش دیگری از خدمات در ارائه مسیریاب های رایگان در قالب پلتفرم هایی که مردم از طریق آن موقعیتی که در آن قرار دارند را مشاهده و بتوانند از طریق آن مسیرهایی که می خواهند را پیدا کنند.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.