این دستکش آموزش خط بریل را برای افراد نابینا آسان می‌کند

یادگیری خواندن خط بریل برای افراد نابینا ممکن است دشوار باشد،ین نقص دقیقا همان جایی است که دستکش بریل BrailleWear وارد می‌شود

یادگیری خواندن خط بریل برای افراد نابینا ممکن است دشوار باشد، زیرا آنها هیچ راهی برای دیدن اینکه نقطه هایی که احساس می کنند نشان دهنده کدام کاراکتر هستند، ندارند.

به گزارش تکناک، این نقص دقیقا همان جایی است که دستکش بریل BrailleWear وارد می‌شود تا به صورت شفاهی به نابینایان اطلاعات دهد.

این دستکش بریل توسط استارتاپ فناوری کمکی ORama AI ساخته شده است. کوشاگرا جین، یکی از بنیانگذاران، هنگام کار داوطلبانه در یک موسسه نابینایان در هند، الهام گرفت که این دستگاه را اختراع کند، جایی که متوجه شد 90 درصد از افراد نابینا نمی توانند خط بریل را بخوانند.

در این دستکش یک ماژول الکترونیکی قرار دارد که بین انگشت شست و اشاره جای می گیرد و شامل یک دوربین کوچک و یک چراغ LED است. این نور روی نقاط بریل چاپ شده با زاویه ای مایل می تابد و باعث می شود که هر یک از این نقاط سایه سیاهی روی کاغذ سفید اطراف ایجاد کند.

الگوی سایه‌های با کنتراست بالا به‌راحتی توسط دوربین تصویربرداری می‌شود و این امکان را فراهم می‌کند که این الگو با کاراکتر بریل مربوطه توسط نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی مطابقت داده شود. سپس یک سیستم صوتی مصنوعی به طور شفاهی به کاربر می‌گوید که کدام کاراکتر است، همانطور که آن را برای خود احساس می‌کند. ایده نهایی این است که کاربر در نهایت قادر خواهد بود هر کاراکتر را تنها با لمس شناسایی کند و دیگر نیازی به دستکش نخواهد داشت.

لیون لی، یکی از بنیانگذاران ORama AI، به ما گفت: ما به دنبال چند شریک صنعتی برای تجاری سازی و توسعه این دستکش هستیم و با آنها کار کرده ایم. ما در شش ماه گذشته با موسسه پرکینز برای نابینایان کار کرده‌ایم و با خانه چاپ آمریکا در CES ملاقات کردیم. ما در حال کار با پرکینز هستیم تا دقت و اثر بخشی دستکش را افزایش دهیم و مشتاقانه منتظر همکاری با خانه چاپ آمریکا هستیم تا راه های موثر برای توزیع دستکش بیابیم.

لی اضافه کرد که انتظار دارد دستکش BrailleWear تا پایان سال با قیمت هدفمند 300 دلار آمریکا به صورت تجاری در دسترس قرار گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.