اولین دستگاه بازی اندرویدی جهان معرفی شد

امروز در یک پخش زنده، تولید کننده تخصصی کامپیوترهای قابل حمل بازی چینی Ayaneo، اولین دستگاه اندرویدی خود را معرفی کرد.

به گزارش تکناک، دستگاه جدید Ayaneo Pocket AIR بسیار شبیه به دستگاه‌های قبلی این شرکت با ویندوز است، اما توانسته است نازک‌تر و سبک‌تر باشد.

همچنین، به لطف معماری Arm و حفظ باتری “Windows handheld grade”، توصیه می‌شود که کاربران بتوانند از بازی‌ها بدون نگرانی از عمر باتری لذت ببرند.

بازار دستگاه‌های قابل حمل اندروید و ویندوز احتمالاً همپوشانی زیادی ندارند. بنابراین، ما فکر می‌کنیم که بسیاری از خوانندگان علاقه‌ای به این نوع دستگاه برای بازی‌های اندرویدی یا استریمینگ بازی نخواهند داشت، به ویژه وقتی که از گوشی‌های هوشمند قدرتمندی استفاده می‌کنند. با این حال، این دستگاه ارزش بررسی دقیق‌تر را دارد تا تلاش‌های Ayaneo در ورود به بازار اندروید را بررسی کنیم و دستگاه را با نسل ویندوزی آن مقایسه کنیم.

با شروع از مبانی، Ayaneo Pocket AIR دارای صفحه نمایش 5.5 اینچی AMOLED با رزولوشن 1080p  است. پردازنده استفاده شده در این دستگاه، یک مدیاتک Dimensity 1200 با فرآیند تولید 6 نانومتر است که شامل 1 هسته “اولترا” (Arm Cortex-A78 تا 3.0 گیگاهرتز)، 3 هسته “سوپر” (Arm Cortex-A78 تا 2.6 گیگاهرتز) و 4 هسته “کم مصرف” (Arm Cortex-A55 تا 2.0 گیگاهرتز) است.

درون SoC مدیاتک همچنین یک GPU Arm Mali-G77 MC9، پشتیبانی از انواع کدک‌ها، فناوری 5G، Wi-Fi، بلوتوث و سایر امکانات وجود دارد. با وجود مشخصات مشابه گوشی‌های هوشمند پرچمدار، Ayaneo می‌گوید که Pocket AIR دارای یک سیستم خنک کننده قدرتمند با سطح x86 است.

به طور مشابه، آیانئو می‌گوید که این دستگاه جدید کوچک از یک باتری “Windows handheld grade” با ظرفیت 7,350 میلی‌آمپرساعت استفاده می‌کند. متأسفانه، این شرکت اطلاعات مربوط به مدت زمان بازی یا روشن بودن صفحه را ارائه نداده است، بنابراین باید صبر کنیم و ببینیم که آیا ادعاهای مربوط به عمر باتری بیشتر دارای اعتبار هستند یا خیر.

همچنین، ما برخی از جزئیات فیزیکی در مورد Ayaneo Pocket AIR را نیز در اختیار داریم. با صفحه نمایش 5.5 اینچی آن، نباید انتظار داشته باشید که دستگاه بسیار سنگینی باشد، اما با وزن 380 گرم (13.4 اونس)، تقریباً دو برابر وزن یک گوشی هوشمند عادی است. آیانئو ادعا می‌کند که Pocket AIR به راحتی در جیب شما جا می‌شود.

زمان نوشتن این متن، Ayaneo Pocket AIR در مرحله پیش‌از‌عرضه و پیش از جمع‌آوری سرمایه قرار دارد، بنابراین به نظر می‌رسد جزئیات عمیقی درباره مشخصات فنی آن وجود نداشته باشد. بنابراین، جزئیات در مورد گزینه‌های حافظه و فضای ذخیره‌سازی در حال حاضر موجود نیستند.

با این حال، ما به جزئیات دیگری دسترسی داریم که مربوط به کنترل‌ها است. به طور خلاصه، خریداران Ayaneo Pocket AIR باید انتظار داشته باشند که یک مجموعه کنترل مشابه و جامع را دریافت کنند. بنابراین، در اینجا دارای بسیاری از دکمه‌ها و پد‌ها، از جمله جوی استیک‌ها و دکمه‌های تریگری حسگر هال، سیستم صدای SoundTapMagic، موتور خطی محور X و ژیروسکوپ شش محوره برای لذت بردن از بازی داریم.

علاوه بر نصب اندروید، آیانئو برنامه رابط کاربری بازی ویندوز خود، AYAHome، و همچنین برنامه مدیریت AYASpace را نیز منتقل کرده است. یک نرم‌افزار دیگر نیز بانک اطلاعات بازی ابری آیانئو برای طرفداران بازی‌های رترو است.

اجرای شبیه‌سازها به نظر می‌رسد مورد تمرکز و سرگرمی در Ayaneo Pocket AIR باشد، زیرا در اسلایدهای زیادی در وبلاگ آیانئو و صفحات محصول Pocket AIR این جنبه از دستگاه برجسته شده است. حتی طرح رنگی آن با “قرمز و سفید کلاسیک” به دهه‌های ۸ و ۱۶ بیتی بازمی‌گردد.

ما خبر موثقی از  قیمت‌گذاری یا قابلیت در دسترس بودن برای Ayaneo Pocket AIR را در آینده نداریم. در زمان نوشتن این متن، شرکت درخواست ثبت‌نام برای دریافت اخبار مربوط به راه‌اندازی کمپین Indiegogo خود را دارد. امیدواریم که قیمت آن رقابتی باشد تا این دستگاه جذابیت خرید بیشتری داشته باشد. اخیراً ما شاهد معرفی دستگاه‌های قیمتی از این شرکت بوده‌ایم، اما در گذشته محصولاتی با قیمت کمتر از ۳۰۰ دلار عرضه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.