دستیار هوش مصنوعی آمازون مجانی‌ شد

آمازون دسترسی رایگان به دستیار کدنویسی هوش مصنوعی خود را ارائه می‌دهد تا رقابت با مایکروسافت را تشدید کند.

آمازون دسترسی رایگان به دستیار کدنویسی هوش مصنوعی خود را ارائه می‌دهد تا رقابت با مایکروسافت را تشدید کند.

به گزارش تکناک، آمازون اعلام کرد دستیار کدنویسی مبتنی بر هوش مصنوعی خود  به نام CodeWhisperer را برای توسعه دهندگان غیر سازمانی مجانی عرضه می کند.

هدف آمازون رقابت با محصول رقیب متعلق به شرکت مایکروسافت است که سرویس مشابهی را با قیمت ماهانه 10 دلارعرضه می کند.

آمازون اعلام کرد که دستیار کدنویسی مبتنی بر هوش مصنوعی CodeWhisperer آن اکنون در دسترس همه کسانی است که برای استفاده از آن ثبت نام می کنند.

آمازون سال گذشته دستیار کدنویسی مبتنی بر هوش مصنوعی CodeWhisperer را به صورت پیش‌نمایش راه‌اندازی کرد، که توسعه‌دهندگان می‌توانند از آن در محیط‌های توسعه یکپارچه مختلف (IDE) مانند Visual Studio Code برای تولید کد بر اساس یک درخواست متنی استفاده کنند.

digikala

سطح رایگان جدید اعلام شده در حالی که در ابتدا فقط برای مشتریان خدمات وب آمازون در دسترس بود،باید استفاده از دستیار کدنویسی CodeWhisperer   را برای توسعه دهندگانی که از AWS استفاده نمی کنند امکانپذیر می کند.

دستیار کدنویسی مبتنی بر هوش مصنوعی  CodeWhisperer آمازون  به طور خودکار هر پیشنهاد کدی را که به طور بالقوه مغرضانه یا غیرمنصفانه است فیلتر می کند و هر کدی را که شبیه به داده های آموزشی منبع باز است علامت گذاری می کند.

CodeWhisperer با ویژگی‌های اسکن امنیتی همراه است که می‌تواند آسیب‌پذیری‌های موجود در کد توسعه‌دهنده را شناسایی کند و در عین حال پیشنهادهایی برای بستن هر گونه شکاف امنیتی که کشف می‌شود، ارائه دهد. CodeWhisperer در حال حاضر چندین زبان را پشتیبانی می‌کند، از جمله Python، Java، JavaScript، TypeScript و C#، همچنین Go، Rust، PHP، Ruby، Kotlin، C، C ++، Shell scripting، SQL و Scala.

GitHub دستیار کدنویسی متعلق به مایکروسافت با ابزار Copilot AI خود که در ژوئن سال گذشته معرفی شد، آمازون را شکست داد. اگرچه دستیار کدنویسی به طور مشابه کدی را از داخل یک IDE تولید و پیشنهاد می‌کند، مایکروسافت این ابزار را فقط برای دانش‌آموزان و توسعه‌دهندگانی که بر روی پروژه‌های متن‌باز محبوب کار می‌کنند رایگان کرده است و از همه کاربران دیگر می‌خواهد که 10 دلار در ماه برای دسترسی یا 100 دلار در سال بپردازند. DeepMind گوگل ابزار AlphaCode خود را نیز دارد، اما هنوز در حال آزمایش است.

اما این تنها خبر مربوط به هوش مصنوعی نیست که آمازون اعلام کرده است. آن‌ها همچنین در حال راه‌اندازی یک سرویس به نام Bedrock هستند که به شرکت‌ها در ساخت و گسترش برنامه‌های هوش مصنوعی مولد کمک می کند. این سرویس شامل مدل‌های پایه‌ای (FM) است که بر اساس آن‌ها، توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌های خود را ایجاد کنند. برخی از این مدل‌ها عبارتند از Anthropic’s Claude، Stable Diffusion و Amazon Titan. سرویس Bedrock قرار است کار با ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را برای افراد ثالث که متون تولید می‌کنند، به سوالات پاسخ می‌دهند، خلاصه‌سازی می‌کنند و موارد دیگر را انجام می‌دهند، آسان‌تر کند.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.