دستیار گوگل صفحات وب شما را خلاصه نویسی می کند

یکی از واضح‌ترین ویژگی‌های ابزارهای هوش مصنوعی مولد، قابلیت خلاصه سازی متون طولانی و ارائه آن‌ها به صورت نکات کلیدی است.

به گزارش تکناک، به زودی، این امکان در Google Assistant  برای خلاصه کردن تقریباً تمام صفحات وب نیز فراهم می‌شود.

در یک پست منتشر شده توسط«APK Insight»، جزئیات آخرین نسخه برنامه‌ موجود در Google Play Store، بررسی شده است.

در این بررسی (دکامپایل APK)، خطوط مختلفی از کد که در آن به ویژگی‌های احتمالی آینده اشاره شده‌است، مشاهده می‌شود. البته ممکن است هرگز این ویژگی‌ها منتشر نشوند.

در طول سال جاری، گوگل محصولات و پیشرفت های بی شماری را که بر اساس هوش مصنوعی مولد ساخته شده اند، به صورت پیش نمایش و یا با راه اندازی، ارائه کرده است. برنامه‌های کاملاً جدیدی مانند ربات چت بارد و NotebookLM منتشر و محصولات موجود مانند Gmail و Google Messages به ابزارهای تولید متن و بازنویسی مجهز شده‌اند.

در همین حال، امکان خلاصه‌نویسی خودکار یکی از اولین ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در Google Docs بود که یک سند طولانی را را به نکات کلیدی خلاصه می‌کرد. اکنون به نظر می رسد گوگل قصد ارائه امکان خلاصه نویسی در زندگی روزمره دارندگان دستگاه های اندرویدی را دارد.

طبق آخرین تغییرات مشاهده شده در نسخه بتای برنامه Google Assistant  (نسخه 14.29)، به نظر می‌رسد گوگل در حال آماده سازی یک دستور جدید “Summarize” هنگام فراخوانی دستیار در مرورگر وب است. از طرف دیگر، گویا می‌توان مستقیماً با گفتن «Summarize this» درخواست خود را مطرح کرد.

طبق موارد مشاهده شده، پیشنهاد Summarize هنگام مرور مستقیم از طریق کروم یا باز کردن یک صفحه وب توسط یک برنامه در یک برگه سفارشی ظاهر می‌شود. با این حال، به نظر نمی رسد این ویژگی در حال حاضر کار کند و دستیار خطایی را هنگام درخواست خلاصه نشان می دهد.

یکی از مواردی نامشخص تاکنون انحصار ویژگی Summarize به دستگاه‌های پیکسل یا ارائه برای همه دستگاه‌های اندرویدی است. با توجه به تأکید گوگل بر ارائه قابلیت‌های انحصاری دستیار در تلفن‌های پیکسل (و اکنون تبلت پیکسل) ، محدود کردن آن به سخت‌افزار خود گوگل تعجب آور نخواهد بود.

در صورت ارائه قابلیت Summarize، این ویژگی یکی از اولین ویژگی‌های مدرن مبتنی بر هوش مصنوعی برای دستیار گوگل خواهد بود. تا این مرحله، این قابلیت‌ در برنامه‌های جداگانه حذف شده‌اند، و تاکنون حتی در دو نسخه ربات گفتگوی گوگل، بارد و Search Generative Experience، از هر گونه تبلیغات قابل توجه برای دستیار اجتناب شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.