دلیل اختلال سراسری اینستاگرام چه بود؟

عصر یکشنبه اینستاگرام برای چند ساعت قطع بود. طی این ساعات، فید برنامه ثابت بود، کاربران امکان ریفرش را نداشتند و هنگام استفاده از وب‌سایت نیز فقط یک صفحه خالی نشان داده می‌شد.

به گزارش تکناک، با توجه به ردیاب DownDetector، اولین گزارش‌های مربوط به بروز مشکل از حدود ساعت 6 بعدازظهر به وقت شرقی( 1:30 بامداد به وقت تهران) شروع شد و در اوج خود به بیش از 175000 گزارش رسید، اما تا ساعت 7:30 عصر به وقت شرقی، مشکل حل شد و اینستاگرام دوباره به کار افتاد.

دیو آرنولد، سخنگوی متا، پس از قطعی، در ایمیلی به The Verge گفت: اوایل امروز، یک مشکل فنی باعث بروز مشکل در دسترسی برخی از افراد به اینستاگرام شد. ما این مشکل را در اسرع وقت برای همه افراد تحت تأثیر حل کردیم و از هر گونه اختلال ایجاد شده بر اثر این موضوع، متأسفیم.

این مشکل قطعی، به سرعت به عنوان بخشی از گزارش های خبری صبح دوشنبه در استرالیا منتشر شد.

با توجه به اطلاعات موجود، به نظر می‌رسد سایر سرویس‌های متعلق به شرکت مادر اینستاگرام، متا، مانند فیس‌بوک، واتس‌اپ یا Horizon Worlds با مشکلی مواجه نشده‌اند. و هیچ نشانه ای از مشکل بزرگی مانند نقص در زیر ساخت شبکه اینترنت مرکز داده در سال ۲۰۲۱ که خدمات شرکت را برای ساعت ها از کار انداخت، وجود ندارد.

در صفحه راهنمای اینستاگرام و حساب‌های کاربری در پلتفرم‌های دیگر مانند فیس‌بوک و توییتر هیچ پستی درباره قطعی ارسال نشده است. یک سرویس تحت مالکیت اینستاگرام شبیه به توییتر می‌تواند مکان خوبی برای انتشار این به‌روزرسانی‌ها باشد، اما علیرغم شایعات و افشاگری‌ها، هنوز وجود خارجی ندارد.

طبق به‌روزرسانی منتشر شده در 21 مه، ساعت 7:20 عصر به وقت شرقی، سخنگوی متا قطعی اینستاگرام را تایید کرد. سپس در پست به‌روزرسانی ساعت 7:42 عصر به وقت شرقی، اتمام اختلال اعلام شد.

در پست به روز رسانی ساعت 8:59 عصر به وقت شرقی، بیانیه متا و توییت حساب Instagram Comms به آن اضافه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.