هوش مصنوعی می گوید دنیا کمرنگ و خسته کننده تر شده است

دنیای بی رنگ

تحقیقات جدید هوش مصنوعی نشان می‌دهد که دنیایی که در آن زندگی می کنیم کم رنگ تر و خسته‌کننده ‌تر شده است.

به گزارش تک ناک، در حالی که رنگ ها از دنیای ما ناپدید می شوند، نقش برندها در بازگردان رنگها به دنیای ما از همیشه مهم تر و برجسته تر می شود.

اگر فیلم ‘Trolls 2’ را دیده باشید متوجه می شوید که داستان در سراسر سرزمین ترول ها اتفاق می افتد. در فیلم 6 سیم موسیقی وجود دار که هر سیم نماینده یک قبیله از ترول هاست. در طی نبردی بین دو قبیله سیمهای موسیقی آسیب میبیند و ترول های رنگی پر جنب و جوش به ترولهای خاموش و بی رنگ و خاستری تبدیل می شوند. همه یک شکل شده و رنگهایشان ناپدید میشود.نه رنگی، نه منحصر به فرد بودنی . همه چیز به یک رنگ در آمده وبه نظر می رسد دنیای ما – اقلام و اشیاء موجود در آن – شبیه به صحنه پایانی فیلم ترول ها شده است . خاکستری رنگ ، بی رنگ، مسطح و همه چیز شبیه به هم.

رنگها کجا رفته اند؟

بر اساس تحقیقات اخیر هوش مصنوعی، رنگ ها در حال ناپدید شدن هستند. الگوریتم در این مطالعه تغییرات رنگ را در طول زمان دنبال کرد و هزاران مورد را از دهه 1800 تاکنون ثبت کرد. دو قرن پیش، ترکیبی از رنگ‌های مختلف وجود داشت که رنگ‌های سیاه،سفید، خاکستری حدود 15 درصد از رنگ ها راتشکیل می‌داد. امروز، همه چیز خاکستری شده است: جهان ما (در کل حدود 60درصد) در سیطره اشیاء، اقلام و مواد سیاه، سفید یا خاکستری است.
برای نمونه اتومبیل ها را در نظر بگیرید. هفتاد درصد از تمام خودروهای تازه تولید شده سیاه، سفید یا خاکستری رنگ هستند.

دکوراسیون داخلی چطور؟

خاکستری از محبوب ترین رنگ کف پوش ها است. محبوب ترین رنگ ها نام هایی مانند “مه”، “غبار” و “کتانی” دارند.در دنیایی که مبنای انتخاب تحلیل داده است، همه چیز استاندارد سازی می شود زیرا الگوریتم های ما به ما می گویند که این همان چیزی است که مردم در کل دوست دارند. ترجیحات فردی ما “به حد متوسط پس می روند”. این استاندارد سازی برای استانداردهای زیبایی ما نیز صادق است. با توجه به داده‌های مربوط به «متوسط بودن»، وقتی شما گروه بزرگی از ترجیحات شخصی افراد را برای جذابیت جمع‌آوری می‌کنید، در نهایت یک ترکیب 32 تصویری را به عنوان جذاب‌ترین مورد قضاوت قرار می دهید.تکلیف جمله ” زیبایی در چشم بیننده است” این طور مشخص می شود.

اهمیت رنگ و منحصر به فرد بودن برای برندها

ما شاهد این هستیم که پدیده میانگین سازی با فونت و فونت برند اتفاق می افتد. در فضای لوکس، لوگو تایپ‌های تزئینی منحصربه‌فرد همگی به صورت یک خط مشکی کاملاً همگن و ساده در هم آمیخته شده‌اند، نه یک فونت آذینی(Serif) که به چشم بیاید.

برای برندها و کسب و کارهایی که به دنبال متمایز کردن خود هستند، یک نکته ارزشمند در اینجا وجود دارد.
ست گودین، بازاریاب در کتاب «ما همه عجیب هستیم» ما را وادار می‌کند که عمداً متفاوت و غیرعادی باشیم. در واقع عجیب. همانطور که یکی از مدیران گوگل در بررسی این کتاب می گوید، “گودین می گوید که تنها یک چیز بدتر از متوسط بودن وجود دارد – متوسط بودن و انتقال متوسط به عنوان خاص یا جدید.”

داده و فناوری می توانند ابزار قدرتمندی برای عصر آینده نگری کنونی باشد. اما وقتی کورکورانه قاعده میانگین سازی اعداد را پیروی میکنیم این ابزار فقط قدرت خلاقیت ما را سرکوب می کند. این دنبال کردن قاعده میانگین سازی باعث می شود ما کسب و کار و برند خود را در معرض ریسک یکسان دیده شدن در چشم بیننده قرار بدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.