دوبله ویدئوهای یوتیوب با استفاده از هوش مصنوعی

یوتیوب قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی و با همکاری تیمی از Aloud یک سرویس دوبله برای ویدیوهای کاربران ارائه دهد.

به گزارش تکناک، این شرکت روز پنجشنبه در VidCon اعلام کرد که تیمی از Aloud، یک سرویس دوبله مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه می‌کند. یوتیوب (سرویس اشتراک‌گذاری ویدیو متعلق به گوگل) با ارائه این سرویس به کاربران می‌خواهد فرآیند دوبله کردن ویدیوهای آن ها را در زبان‌های دیگر راحت‌تر کند.

به گفته وب‌سایت Aloud، فرایند کار به این صورت است: این ابزار ابتدا ویدیوی شما را رونویسی و به شما ارائه می‌کند. پس از آن شما می‌توانید آن را مرور و ویرایش کنید. در مرحله بعد، ترجمه و دوبله تولید می‌شود. جزئیات بیشتر در این ویدیو قابل مشاهده است.

امجد حنیف از یوتیوب که در یک بیانیه  که به The Verge ارائه شده است می گوید که یوتیوب (YouTube : video-sharing platform owned by Google) این ابزار را در حال حاضر با صدها تولیدکننده محتوا تست می‌کند.  حنیف می‌گوید که Aloud در حال حاضر از چند زبان پشتیبانی می‌کند و زبان‌های بیشتری نیز در آینده اضافه خواهد کرد. همچنین طبق گفته جسیکا گیبی، نماینده  Aloud،  این سرویس در حال حاضر در زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی و پرتغالی قابل دسترسی است.

با این حال، حتی با پشتیبانی از تعداد محدودی از زبان‌ها، Aloud می‌تواند ابزار مفیدی باشد زیرا تعداد زیادی از تولیدکنندگان محتوا، دوبله‌های چند زبانه را به ویدیوهای خود اضافه می‌کنند. در صورتی که مایلید نمونه‌ای از نتایج حاصل از کاربرد Aloud را برای خود تجربه کنید، می‌توانید به ویدیوی کانال Amoeba Sisters مراجعه کنید و دوبله اسپانیایی آن را بشنوید. (روی آیکون چرخ دنده کلیک کرده، سپس  Audio track را انتخاب کنید.)

حنیف می‌گوید یوتیوب در تلاش است  که در آینده، آهنگ های صوتی ترجمه شده را بیشتر با صدای خواننده شبیه سازی کند و همچنین بیان بهتر و هماهنگی لب با لب انجام دهد.گیبی نیز می‌گوید که این ویژگی‌ها برای سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده‌اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.